כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ביקור ראשון של נציג ישראלי

זלנסקי לאלי כהן: "אני אסיר תודה על הסיוע ההומניטרי"

שר החוץ אלי כהן נפגש היום עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי. השר כהן על העמדה כי ישראל תומכת בשלמותה הטריטוריאלית ובריבונותה של אוקראינה. בפגישתם דנו השניים על מהלכיה ההרסניים של איראן באוקראינה ודנו בשיתוף פעולה נגד פעילותה הטרוריסטית של איראן

זלנסקי לאלי כהן: "אני אסיר תודה על הסיוע ההומניטרי"
פגישת שר החוץ עם הנשיא זלנסקי צילום: שלומי אמסלם לע"מ

נשיא אוקראינה וולדמיר זלנסקי, נפגש עם שר החוץ אלי כהן במפגש רשמי ראשון של בכיר ישראלי מאז פרוץ המלחמה? זלנסקי הרעיף שבחים על ישראל, ואמר: "ישראל תמיד הייתה השותפה החשובה שלנו במזרח התיכון. זהו הביקור הראשון של נציג ישראלי מאז תחילת הפלישה בקנה מידה מלא".

עוד אמר: "במהלך הפגישה עם שר החוץ, אלי כהן, דנו בהעמקת שיתוף הפעולה הבילטרלי בתחומים שונים. אני מזמין את ישראל להצטרף ליישום נוסחת השלום שלנו. אני אסיר תודה על הסיוע ההומניטרי שניתן. נשקלה סוגיית השתתפות המדינה בשיקום לאחר המלחמה. אוקראינה יכולה להשתמש בניסיונה של ישראל בהוצאת מוקשים". לסיום אמר זלנסקי: "אני מצפה שביקור זה יתרום להעמקת שיתוף הפעולה שלנו".

השר אלי כהן אמר לנשיא אוקראינה זלנסקי: "פני הרשע של איראן נחשפים גם באוקראינה. יש לשתף פעולה נגד האיום האיראני בזירה הבינלאומית". בפתח פגישתם חזר השר כהן על העמדה כי ישראל תומכת בשלמותה הטריטוריאלית ובריבונותה של אוקראינה. בפגישתם דנו השניים על מהלכיה ההרסניים של איראן באוקראינה ודנו בשיתוף פעולה נגד פעילותה הטרוריסטית של איראן בזירה הבינלאומית.

בנוסף, השר כהן הדגיש כי ישראל עומדת לצידה של אוקראינה ולצד העם האוקראיני ותמשיך לסייע לאוקראינה בהתמודדות עם השלכות המלחמה. השר כהן עדכן את זלנסקי שישראל תתמוך בהחלטה האוקראינית הצפויה לעלות בשבוע הבא בעצרת הכללית של האו"ם. כמו כן, הודיע שר החוץ כהן לנשיא אוקראינה כי שגרירות ישראל בקייב תחזור לעבודה רציפה לראשונה מפתיחת המלחמה.

שר החוץ אלי כהן: "סיימתי כעת פגישה חשובה וטובה עם הנשיא זלנסקי. הדגשתי בפניו כי ישראל תומכת בריבונותה ובשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה באופן חד וברור. כמו כן, הסכמנו כי פעילותה ההרסנית והטרוריסטית של איראן באוקראינה ראויה לגינוי ולמהלכים מעשיים מצד הקהילה הבינלאומית באופן החריף ביותר. נמשיך לסייע לעם האוקראיני בהתמודדות עם השלכות המלחמה ונרחיב את הסיוע ההומניטרי שאנחנו מעניקים לאוקראינה. ישראל תהיה שותפה לשיקום אוקראינה גם אחרי המלחמה".

אלי כהן שר החוץ מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד