נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן "גבר בריא, נמרץ, בן 80, כשיר למלא בהצלחה את תפקידי הנשיאות", כך כתב רופאו במזכר שפורסם מספר שעות לאחר שהנשיא עבר בדיקה גופנית שנתית שגרתית במרכז הרפואי הצבאי הלאומי וולטר ריד, ביום חמישי בבוקר.

קווין אוקונור, הרופא של ביידן מאז 2009, כתב שהעדכון הבולט ביותר מהטיפול האחרון של ביידן בנובמבר 2021 היה נגיף הקורונה במהלך הקיץ, אך אמר שהנשיא לא חווה שום תסמינים מתמשכים שיכולים להיות מאופיין כ"קורונה ארוך".

במסגרת הבדיקה, ביידן עבר בדיקה שגרתית של סרטן העור. אוקונור אמר כי "נגע קטן" אחד בחזהו של הנשיא הוסר ביום חמישי ונשלח לביופסיה, וכי התוצאות יגיעו בהמשך. אוקונור ציין כי ביידן בילה "הרבה זמן" בשמש כשהיה צעיר וכי הוסרו לו מספר סוגי סרטן עור לפני שנכנס לתפקיד הנשיא.

ביידן, שבגיל 80 הוא הנשיא המבוגר הראשון בהיסטוריה האמריקנית, התמודד עם שאלות חוזרות ונשנות לגבי כושרו הגופני והנפשי שהתגברו ככל שהוא מתכונן לרוץ לבחירה מחדש ב-2024. הוא יהיה בן 82 בתחילת כהונה שנייה אם יזכה, ו-86 בתום שמונה שנים בבית הלבן.

ביידן אמר בעבר כי בריאותו תהיה שיקול מרכזי בהחלטתו הסופית להתמודד לבחירה מחדש, אך הוא אמר לסביבתו שהוא מרגיש בריא ומלא אנרגיה למרות גילו.

ביידן אמר שזה הוגן שאנשים ישאלו על גילו, אבל אנשי הבית הלבן דחו את החששות לגבי תוכניתו הצפויה של הנשיא לכהונה שנייה בשנות ה-80 לחייו. מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, נשאלה ביום חמישי האם ביידן מרגיש כשיר לתפקיד למרות שהוא יהיה בן 86 בתום כהונה שנייה. "כן," היא ענתה בפשטות.

כשהוא נשאל על גילון לעתים קרובות, ביידן מבקש מאנשים לשפוט אותו לפי מעשיו, ולא לפי תאריך הלידה שלו. "הם אומרים את זה על הגיל שלי מאז שהתחלתי לרוץ", אמר בשנה שעברה לרשת CNN. "אתה יכול לבוא להתאמן איתי בבוקר".