כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חרף האמברגו

שר הביטחון בוועידת מינכן: "איראן מקיימת מגעים למכירת נשק קטלני ל-50 מדינות"

שר הביטחון יואב גלנט נשא הבוקר דברים בפתח ועידת הביטחון במינכן, בהם חשף את מאמציה של איראן לייצוא נשק קטלני, חרף האמברגו המוטל עליה. "עלינו לנקוט בכל הכלים האפשריים - ואני מדגיש: בכל הכלים האפשריים - כדי למנוע מאיראן יכולת גרעינית"

שר הביטחון בוועידת מינכן: "איראן מקיימת מגעים למכירת נשק קטלני ל-50 מדינות"
הרצי הלוי ויואב גלנט צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט חשף בוועידת מינכן כי איראן מקיימת מגעים למכירת נשק קטלני ל-50 מדינות חרף האמברגו. השר גלנט קרא לקהילה הבינלאומית להתאחד נגד מאמציה של איראן ולפעול להסדרת מנגנון חליפי לאמברגו טילי הקרקע-קרקע וכלי הטיס הבלתי-מאוישים שצפוי לפקוע בסוף השנה הזו.

"מתחת ומעל לפני השטח, איראן חותרת ללא הפסקה להשמדתה של מדינת ישראל. היא עושה זאת גם ישירות, וגם באמצעות שלוחיה - צבאות הטרור הפועלים בסמוך לגבולות ישראל. איראן מאיימת על ישראל ולא רק עליה אלא גם על ביטחונה ויציבותה של אירופה, ושל העולם בכלל, השפעותיה השליליות של איראן הולכות ומתפשטות, חוצות יבשות ומדינות. במהלך השנה האחרונה, איראן הפכה ליצואנית גלובאלית של נשק קטלני והיא מקיימת מגעים למכירתו עם לא פחות מ-50 מדינות ברחבי העולם".

עוד אמר: "איראן מספקת מל"טים, בעלי טווח 1,000 קילומטרים, לידי מדינות במזרח אירופה, דוגמת בלארוס, ובעבר עשתה זאת גם בדרום אמריקה - לונצואלה, על הקהילה הבינלאומית לאחד כוחות ולנקוט בצעדים דחופים ומהירים כדי לעצור את עסקאות הנשק שאיראן מובילה, ולייצר מנגנון הרתעה וענישה אפקטיבי".

"אם כך נוהגת איראן כאשר אין בידה יכולת גרעינית, דמיינו מצב בו ארסנל גרעיני מוחזק בידי משטר האייתולות הרצחני, זהו איום בלתי נסבל על ביטחון העולם. עלינו לנקוט בכל הכלים האפשריים - ואני מדגיש: בכל הכלים האפשריים - כדי למנוע מאיראן יכולת גרעינית".

נשק גרעיני איראן מינכן יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד