ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
תיעודים מרהיבים

תושב טורקיה שבר קיר בבית וגילה עיר תת קרקעית עתיקה

תושב טורקי שיפץ את ביתו, וכשפרץ קיר באחד החדרים גילה לתדהמתו עיר תת קרקעית עתיקה שבה התגוררו כ-20 אלף אנשים ואשר הגנה על תושביה בשלל דרכים מתוחכמות לאותה תקופה. בימים אלו נערכים סיורים בעיר, ולאחרונה פורסמו תיעודים מרהיבים ממנה

תושב טורקיה שבר קיר בבית וגילה עיר תת קרקעית עתיקה
בתוך המנהרה צילום: צילום מסך

בשנת 1963 ערך תושב העיירה דרינקויו שבטורקיה שיפוצים בביתו. כלום לא הכין אותו לרגע שבו יגלה עולם חדש נסתר מעיני אדם - שירחיב את דירתו משניים וחצי חדרים ללמעלה מ-70 ויחשוף בפניו עולם שלם ומרתק.

באחד מימי שיפוציו ראה הבחור הטורקי סדקים באחד מקירות ביתו, בו בזמן שתרנגולותיו ברחו לו ולא נמצאו. האיש שבר את הקיר, ובכך גילה לתדהמתו פתח לעיר ששימשה בעברה כעיר מסתור בה גרו 20 אלף אנשים. התגלית הובילה לכך שהרשויות פרצו קירות בבתים נוספים באזור, וגילו למעלה מ-600 פתחים לאותה עיר תת קרקעית.

עבודות החפירה בעיר דרינקויו גילו רשת של מנהרות ומקלטים בעומק של 18 מפלסים שירדו לגובה של כ-85 מטרים, מה שאיכלס עד 20,000 אנשים על בעלי החיים שלהם.

עיר זו הגנה על אלפי תושביה והחביאה אותם בצורה אפקטיבית במיוחד. היא הוקמה סביב שנת 1200 לפני הספירה על ידי החתים, ובהמשך נכבשה בידי הפריגים והורחבה. בהמשך השנים תושביה הנוצרים של האימפריה הרומית עשו שימוש גם הם במערה, הרחיבו אותה ומצאו בה מקום מסתור לעת צרה. בתקופה הביזנטית שימשה העיר למקום מסתור מפני פושטים מוסלמים, ואז הייתה עמוסה במיוחד.

העיר שימשה כמקום מסתור במשך אלפי שנים, וננטשה לפני כמאה שנים בעת שתושביה הוצאו בכפייה מבתיהם והועברו ליוון בחילופי אוכלוסין. בימים אלו משתמש העיר התת קרקעית מקום בילוי תרבותי לבאים אליה, והיא נחשבת לאטרקציה מעניינת במיוחד.

טורקיה איתור מנהרות מנהרות תגלית היסטורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד