ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בעקבות התרגילים המשותפים

צפון קוריאה נשבעה לתגובה "חסרת תקדים"

פיונגיאנג הזהירה מתגובה "חסרת תקדים" לתרגילי הצבא המשותפים של ארה"ב ודרום קוריאה. התרגילים המתוכננים בשבוע הבא, הם חלק מהמאמצים של בעלות הברית להתמודד טוב יותר עם האיומים מצד המדינה המבודדת

צפון קוריאה נשבעה לתגובה "חסרת תקדים"
שיגור הטיל צילום: צילום מסך

צפון קוריאה איימה ביום שישי האחרון בתגובה "עקשנית וחזקה באופן חסר תקדים", כאשר דרום קוריאה וארצות הברית מתכננות תרגילים צבאיים משותפים. ההצהרה הגיעה זמן קצר לאחר שדרום קוריאה הכריזה על תרגילים משותפים בשבוע הבא.

"במקרה שארה"ב ודרום קוריאה יממשו את תוכניתן לתרגילים צבאיים, מתוך חשש והגיון בלבד, הם נחשבים כהכנות למלחמת תוקפנית, הן יתמודדו עם פעולות נגד מתמשכות וחזקות חסרות תקדים", כך מסר משרד החוץ של צפון קוריאה בהצהרה שפורסמה בכלי תקשורת במדינה.

פיונגיאנג כינתה את דרום קוריאה וארה"ב "הארכי-פושעים המשבשים בכוונה את השלום והיציבות האזורית".

"זה מנבא שהמצב בחצי האי הקוריאני ובאזור ייפול שוב לתוך המערבולת החמורה של מתח מתגבר", נכתב בהודעה.

התרגילים המשותפים של דרום קוריאה-ארה"ב, אמורים להתחיל ב-22 בפברואר, התרגילים הם חלק מהמאמצים לסכל את איומי הגרעין והטילים המתגברים של צפון קוריאה.

בתרגילים יהיו מעורבים קובעי מדיניות הגנה משני הצדדים, מסר משרד ההגנה של סיאול. התרגילים הצבאיים עם ארצות הברית הצטמצמו במהלך מגפת הקורונה. אבל כעת הם מקבלים חיזוק תחת נשיא דרום קוריאה יון סוק יאול, כשהוא מנסה להרגיע ציבור דרום קוריאני עצבני יותר ויותר על מחויבותה של וושינגטון להרתיע את צפון קוריאה.

משרד החוץ של צפון קוריאה גם הזהיר כי אם מועצת הביטחון של האו"ם תמשיך להיות מובלת על ידי וושינגטון, היא תשקול מחדש פעולות נוספות מעבר לפעילות צבאית רגילה, מבלי לפרט יותר.

המשרד האשים את ארה"ב בהדלקת מתיחות ובשימוש מדינות אחרות כ"כלי למדיניות עוינת בלתי חוקית" כדי ללחוץ על צפון קוריאה. ב-2022 ערכה צפון קוריאה מספר שיא של ניסויים צבאיים, תוך ירי של כ-70 טילים בליסטיים. הניסויים כללו נשק בעל יכולת גרעינית עם יכולת לפגוע במטרות בדרום קוריאה או להגיע ליבשת ארה"ב.

ארה''ב דרום קוריאה צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד