כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לא יצר קשר

יזם טכנולוגיה מיליארדר מסין - נעלם

בנק השקעות סיני דיווח כי הוא לא יכול ליצור קשר עם היו"ר והמנכ"ל באו פאן. היזם הוא המנהל הסיני בעל הפרופיל הגבוה האחרון שנעלם עם מעט מאוד הסבר. המיליארדר בן ה-52 נעלם למשך שלושה ימים לפחות

יזם טכנולוגיה מיליארדר מסין - נעלם
צללית צילום: Pixabay

באו פאן, היו"ר והמנכ"ל של בנק ההשקעות צ'יינה רנסנס, נעדר, כך מסרה החברה ביום שישי. "החברה לא הצליחה ליצור קשר עם מר באו", מסרה צ'יינה רנסנס בהודעה לבורסה של הונג קונג, מבלי לספק פרטים נוספים.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי לא ניתן להשיג את המיליארדר בן ה-52 במשך יומיים לפחות. מניות החברה צנחו בעקבות כך בשיעור של עד 50%. באו הוא דמות מרכזית בתעשיית הטכנולוגיה הסינית, הוא עומד בראש בנק השקעו ענק, כולל עסקים עם ענקית המסחר האלקטרוני JD.com וכן לקח חלק בכמה מיזוגים גדולים.

באו עבד עבור חברות 'מורגן סטנלי' ו'קרדיט סוויס' לפני שהקים את צ'יינה רנסנס ב-2005 ורשם אותה בהונג קונג ב-2018. היעלמותו של באו העלתה זיכרונות של רדיפה קודמת נגד מנהלים בכירים בחברות פרטיות סיניות, כולל ג'ק מא, מייסד עליבאבא .

מא שנעדר בנובמבר 2020, לא נראה בציבור במשך מספר חודשים לאחר שהרשויות ביטלו את ההנפקה של חברת האם שלו Ant Group. עליבאבא מעולם לא דיווחה על אי גישה לבוס, וכלי תקשורת דיווחו שהוא מטייל באירופה, יפן והונג קונג.

בשנת 2017, שיאו שיאנו, איש העסקים סיני-קנדי נעצר על ידי הרשויות וקיבל עונש מאסר של 13 שנים באשמת שחיתות, הוא אחד האנשים העשירים ביותר בסין, עם הון מוערך של 6 מיליארד דולר, שיאו נחטף מחדר המלון שלו בהונג קונג על ידי שוטרים בלבוש אזרחי מבייג'ין.

ב-2015, לפחות חמישה מנהלים נאלמו ללא הודעה מוקדמת ממספר חברות בסין. על פי דיווחים בתקשורת בסין, התקיפה נגד מנהלים התחדשה לאחרונה.

סין עליבאבא נעלם השקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד