כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
יום אחרי הפגישה עם כהן

זלנסקי: "עניין של זמן עד שנקבל מערכות הגנה מישראל"

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי פתח את ועידת מינכן יום אחרי פגישתו עם שר החוץ הישראלי כהן, ואמר כי הוא "מאמין שזה רק עניין של זמן עד שנקבל את מערכת הגנה "קלע דוד" מישראל ליירוט נגד טילים". עוד התייחס זלנסקי בנאומו לאיראן ואמר כי רוסיה עלולה "לשלם" לאיראן בהעשרת אורניום לרמה של 90%

זלנסקי: "עניין של זמן עד שנקבל מערכות הגנה מישראל"
פגישת שר החוץ עם הנשיא זלנסקי צילום: שלומי אמסלם לע"מ

אתמול (שישי) פתח נשיא אוקראינה זלנסקי את ועידת מינכן לביטחון, שמוקדשת ברובה למלחמת רוסיה-אוקראינה, ובנאום שנשא בזום התייחס לסיוע המיוחל מישראל. "אין לנו אלטרנטיבה מאשר להביס את גוליית שבא להרוס את חיינו. כולנו בעולם הדמוקרטי דוד. אין לנו עדיין את המקלע של דוד מישראל (הכוונה לקלע דוד), אבל אני בטוח שזה זמני", אמר זלנסקי.

זלנסקי נפגש עם שר החוץ אלי כהן במפגש רשמי ראשון של בכיר ישראלי מאז פרוץ המלחמה. זלנסקי הרעיף שבחים על ישראל, ואמר: "ישראל תמיד הייתה השותפה החשובה שלנו במזרח התיכון. זהו הביקור הראשון של נציג ישראלי מאז תחילת הפלישה בקנה מידה מלא".

בין היתר נטלו חלק בוועידה אף הקצנלר הגרמני שולץ, נשיא צרפת מקרון, סגנית נשיא ארה"ב האריס ומזכיר המדינה בלינקן. מן העבר השני לא הוזמן נציג רוסי לוועידה, כחלק מהרצון של המערב לתת גב לאוקראינה ולמאבקה ברוסיה. רוסיה אינה המדינה היחידה שהוחרמה, ולוועידה לא הוזמנו גם נציגי איראן.

בוועידה לוקחים חלק עשרות מדינאים, ראשי ממשל, שרי חץ ושרי הגנה וביטחון מרחבי העולם, ובמהלכה הוחלט להחרים את איראן בשל דיכוי ההפגנות ביד קשה.

במהלך נאומו התייחס זלנסקי לאיראנים ואמר כי "ייתכן ש"התשלום" הרוסי לאיראן על הסיוע במל"טים - יהיה להעשיר בעבור איראן אורניום לרמה צבאית של 90%".

עוד אמר זלנסקי בהתייחסו לפוטין כי "הוא מנסה לקנות זמן נוסף ולכן חייבים להאיץ תהליכים של קבלת החלטות לגבי אספקת נשק לאוקראינה ואספקת הנשק כדי לצמצם את הפוטנציאל הרוסי. ככל שהמערב יהיה מפולג, רוסיה תפתח יותר אשליות. אין אלטרנטיבה לניצחון אוקראיני, לחברות אוקראינה באיחוד האירופי ונאט״ו ולסילוק מוחלט של הכיבוש הרוסי. שכן כשהנשק הרוסי יורה עלינו הוא מכוון לשכנינו. אנחנו יכולים להשיג ניצחון לא רק על פוטין אלא על הפוטינים ברחבי העולם. נחישות אינה דבר אבסטרקטי. דוד לא הביס את גוליית בדיבורים, אלא באומץ ובעזרת הקלע".

אלי כהן מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד