י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נידון ל-13 שנות מאסר

בית משפט הרשיע מאבטח בשגרירות בברלין בריגול למען רוסיה

בית המשפט הבריטי גזר 13 שנות מאסר על דיוויד באלנטין סמית' בן ה-58 ששימש כמאבטח בשגרירות בריטניה בברלין ואשר לפי ההאשמה העביר לרוסים במשך שלוש שנים מידע חשוב הנוגע לקרמלין

בית משפט הרשיע מאבטח בשגרירות בברלין בריגול למען רוסיה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בית המשפט הבריטי גזר 13 שנות מאסר על מאבטח בשגרירות הבריטית בברלין, לאחר שבמשך למעלה משלוש שנים אסף מידע רגיש והעביר אותו לקרמלין. בין היתר טענו התובעים בפני בית המשפט כי המאבטח העביר "תקשורת סודית" ממשלתית עם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון".

המאבטח, דיוויד באלנטין סמית' בן ה-58, הודה באשמה בשמונה אישומים, לאחר שבפשיטה על ביתו נמצאו תמונות של צוותי השגרירות ודרכונים דיפלומטיים שאסף בכדי להעביר לרוסים. בנוסף לכך אסף סמית' אף מספר מסמכים מסווגים.

בנובמבר 2020 שלח סמית' "מידע רגיש ביותר על השגרירות הבריטית ועל אלה שעבדו בה", לנספח הצבא הרוסי בברלין. המכתב הכיל פרטים חשובים על עובדי השגרירות הבריטית, ואליו צורפו מסמכים שכתב הקצין הראשי של השגרירות הבריטית העוסקים ברוסיה.

במשפט אמר השופט מארק וול כי סמית' "פיתח רגשות אנטי-בריטיים ואנטי-מערביים" במהלך העסקתו וכי עמיתיו לעבודה "עשו רושם שאתה יותר אוהד לרוסיה" ולנשיא ולדימיר פוטין. עוד אמר השופט כי סמית' "הונע מהשנאה שלו כלפי בריטניה והתכוון לפגוע באינטרסים של המדינה הזו בכך שהוא פעל כפי שפעל".

מרגל רוסיה בריטניה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד