כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"הלב שלי נקרע לשניים"

הצייר שצייר את אשר ויעקב פאלי הי"ד ל"בחדרי": "המבט שלהם לא הותיר לי ברירה"

בנצי ברופמן, אומן גרפיטי ממגדל העמק, שהה בחופשה בלונדון בעת פיגוע הדריסה ברמות בשבוע שעבר. כשראה את תמונותיהם של הילדים אשר ויעקב פאליי הי"ד, חזר לארץ ופינה זמן כדי לצייר דיוקן גדול של השניים. בריאיון ל"בחדרי" סיפר בורפמן: "פשוט ציירתי בלי לחשוב פעמים... אם זה יעשה משהו טוב וחזק - עשיתי את שלי, כבן אדם וכאומן"

 המאייר בנצי ברופמן עם האיור
המאייר בנצי ברופמן עם האיור צילום: Benzi brofman בנצי ברופמן

ביום שישי לפני יותר משבוע התרחש הפיגוע הנורא ברמות, בו נרצחו האברך הצעיר הרב אלתר שלמה לדרמן בן ה-19, והאחים הקדושים אשר מנחם פאלי בן ה-8 ויעקב ישראל פאלי בן ה-6. כשהתרחש הפיגוע שהה בנצי ברופמן, אומן גרפיטי תושב מגדל העמק בחופשה בלונדון. כשחזר ארצה אחרי שראה את תמונותיהם של האחים פאלי הי"ד החל לצייר את פניהם תוך שהוא מתעד את מלאכת היצירה.

בריאיון ל"בחדרי חרדים" מספר ברופמן: "קרה המקרה הטראגי, וכמה ימים אחרי זה ראיתי בפייסבוק פרסום על של שני האחים. כמו צייר, במיוחד כשאני צייר שמאוד מאוד אוהב לצייר פנים ודיוקנאות - המבט שלהם לא הותיר לי ברירה. חזרתי לארץ, פיניתי זמן ופשוט ציירתי בלי לחשוב פעמיים".

עוד סיפר: "גם מניסיון עבר אני יודע שדבר כזה מאוד מאוד מחזק מרגש עד כמה שאפשר במצבים כאלה. פשוט ציירתי ותיעדתי". בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות מציג ברופמן את תהליך הציור, כשברקע מתנגן שירו של ישי ריבו "הלב שלי".

"בחרתי את הלב שלי של ישי ריבו כי קודם כל ישי מדהים, והשיר נפתח בטקסט של 'לב שלי נקרע לשניים'", אומר ברופמן ומוסיף כי "הלב שלי נקרע לשניים".

הציור המרגש של האחים פאלי - צילום Benzi brofman בנצי ברופמן.

בפוסט שפירסם בעמוד הפייסבוק כתב ברופמן: "המבט החודר והחיוך של שניהם שנראה כמו חיוך אחד רחב התרכזו אצלי בלב לציור זכרון. לזכרם של אשר מנחם ויעקב ישראל פלאי ז"ל. חשוב לי לתת את הציור למשפחתם, מי שיכול לעזור, יעזור מאד".

את דבריו ל"בחדרי" סיכם בכך ש"כמובן אני רוצה להעניק מידיי את הציור, לאמא ולמשפחה. אם זה יעשה משהו טוב וחזק בצורה כזו או אחרת עשיתי את שלי, כבן אדם וכאמן".

בשבוע שעבר הגיעה מרים פרץ ששכלה את בניה אוריאל ואלירז פרץ בעת שירותם בצה"ל לנחם את בנות משפחת פאלי ברמות. "דוד המלך קם, מתלבש, אוכל. זה מה שאתם צריכים לעשות. לקום. הילדים הם כבר מלאכים בשמיים, מטפלים בהם שם, אבל לנו – הקדוש ברוך הוא נותן בכל יום כוחות. אני קברתי שני ילדים וגם בעל, אבל גם חיתנתי ילדים, ויש נכדים ויש שמחות. הקדוש ברוך הוא פותח שערים, ואנחנו לומדים עוד יותר להתחבר אליו ולהתקרב אליו, דווקא מהמשבר הכי גדול", אמרה למשפחת פאלי.

פיגוע הדריסה בשכונת רמות אשר מנחם פאלי יעקב ישראל פאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד