י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יפוצו מעינותיך חוצה

לחיים: ספר ראשון משיעוריו הנודעים של הגאב"ד הגר"א דינר

התרגשות בעולם התורה עם הופעת הספר הראשון משיעוריו הנודעים של הגאון רבי אליעזר דינר גאב"ד 'עדת ישראל' ומזקני הרבנים בדורנו. לרגל השמחה התכנסו במעונו בני הקהילה ובני המשפחה בראשות בניו וחתניו ראשי הישיבות ומרביצי התורה למעמד 'לחיים' נרגש. צפו בגלריה מעדשתו של הצלם שוקי לרר

לחיים: ספר ראשון משיעוריו הנודעים של הגאב"ד הגר"א דינר
לחיים בבית הגר"א דינר לרגל הוצאת ספרו צילום: שוקי לרר

התרגשות גדולה שררה השבוע במעונו של הגאב"ד הגאון רבי אליעזר דינר, עת נערך מעמד 'לחיים' לרגל הוצאת הספר "מקדש אליעזר" – ספר ראשון משיעוריו ותורתו של הגאב"ד, ובו כשש מאות עמודים של שיעורים בעומק סוגיות המועדים.

שיעוריו היחודיים של הגאב"ד ידועים בעולם התורה מזה עשרות בשנים, בהיותו מקיף כל נידון וענין ממרחבי הש"ס והפוסקים, בבקיאות נדירה וגאונות מיוחדת, כאשר בשיעוריו הוא מצטט ושוזר מכל מרחבי ים התלמוד, זרעים וטהרות נשים ונזיקין כאחד, בפלפול ובהיקף בלתי מצוי, בדרך שיעורי הרבנים מהדורות הקודמים.

תלמידיו מספרים על מראה ההוד החוזר על עצמו מידי ליל שבת, בבית מדרשו המיתולוגי שבקומה השניה במרכז הרפואי "מעיני הישועה", כאשר הגאב"ד ניגש ממקומו אל ארון הקודש, כשבאמתחתו עשרות כרכים קטנים של ש"ס ושו"ע, ובמהלך השיעור הוא מדלג מגמרא לגמרא בגאונות ובקיאות נדירים. במהלך מעמד הלחיים סיפר בנו בכורו הגר"מ, כי כבר בבחרותו אביו סיים את הש"ס ארבע פעמים, ולאחר נישואיו היה מסיים את הש"ס מידי ערב פסח.

כעת, בשעה טובה הוציאו תלמידיו בני קהילתו ספר ראשון מתורתו ושיעוריו של הגאב"ד, כאשר הידיעה המרעישה על הוצאת הספר כבר עשתה לה כנפים בעולם התורה, ונוצר ביקוש אדיר להשגת הספר בכל היכלי התורה.

לרגל השמחה הגדולה, התכנסו במעונו של הגאב"ד  תלמידיו בני הקהילה, יחד עם בניו וחתניו ראשי הישיבות ומרביצי התורה, למעמד 'לחיים' נרגש. במעמד נשא הגאב"ד דברים בהתרגשות רבה. בשם בני הקהילה נשא דברים הגר"י הופנר  רב המרכז הרפואי 'מעיני הישועה', כן נשאו דברים חתניו החשובים של הגאב"ד; הגר"י שיינברג  מראשי ישיבת תפרח, הגר"א סטוארט ראש ישיבת 'רינה של תורה' כרמיאל, הגר"א פרידמן ראש ישיבת 'באר החיים' מודיעין עילית, ואחרון הנואמים בנו בכורו הגר"מ דינר דיין בבית הדין 'בית דוד' חולון ומו"ץ חניכי הישיבות ב"ב. כן השתתפו מתפללי בית הכנסת 'ימין צדק' ברח' הרב מלצר בב"ב, העומד בנשיאותו של הגאב"ד.

הגאון  רבי אליעזר דינר  הינו מזקני וחשובי הפוסקים בדורנו, נצר לשושלת הרבנים לבית דינר. הגאב"ד נולד בשנת תרצ"ט לאביו הגדול ראב"ד לונדון הגאון רבי יוסף צבי דינר זצ"ל, והינו חניך ישיבות פוניבז' וכפר חסידים. כבר למעלה משישים שנה שהגאב"ד מרביץ תורה בישראל, בהיותו ראש ישיבה בישיבות 'תפארת ציון' ו'בית יחיאל', ולאחמ"כ מינהו רבו מרן הגראמ"מ שך זצ"ל לכהן כגאב"ד קהילות 'עדת ישראל' ליוצאי אשכנז בארץ הקודש. כמו"כ היה מקורב מאוד למרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, אשר סמך עליו בענייני הלכה וכשרות רבים.

כאמור, כעת בשעה טובה יצא הספר הראשון מתורתו, לשמחת לב כל עולם התורה. יצוין כי בנו הגר"מ דינר ראש רשת הכוללים "דעת שמואל" נכנס בימים האחרונים למעונותיהם של גדולי ישראל בשליחות אביו, והגיש להם את הספר החדש.

הרב אליעזר דינר ספר חדש עדת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד