ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
התייחס למתיחות עם נתניהו

לוין: "נשלים את החקיקה; יש לי גיבוי מלא"

שר המשפטים לוין התייחס לדיווחים על מתיחות בינו לבין ראש הממשלה נתניהו ואמר כי מדובר ב"פייק ניוז מגוחך". הוא הבהיר: "אנחנו נשלים את החקיקה הזאת. לא ננהל את המדינה על-פי תכתיבים של הרחוב"

לוין: "נשלים את החקיקה; יש לי גיבוי מלא"
נתניהו ולוין בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין התייחס הערב (מוצ"ש) בריאיון לערוץ 13 לדיווחים על מתח בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו - ואמר כי מדובר ב"פייק ניוז מגוחך; יש לי גיבוי מלא בליכוד, בקואליציה ובציבור להתקדם ברפורמה".

לוין הוסיף: "באדיבותה של היועצת המשפטית לממשלה, ראש הממשלה מנוע מלעסוק בנושא הרפורמה המשפטית, ואנחנו לא דנים בכך. ביחס לפרטי התוכנית - תמיד יהיה מי שיסתכל עליה בצורה אחרת. בדיוק בשביל זה מתקיימים הדיונים בכנסת. לכן, כמו שאמרתי מתחילת הדרך, מה שיסתיים בכנסת הוא לא יהיה אחד לאחד מה שהצעתי. מתחילת הדרך באתי והלכתי – אני שם הצעה ואני חושב שראוי שתהיה לגביה הידברות. אני מוכן לפגוש הלילה את לפיד וגנץ. אני חושב שהכרחי לשבת לדבר. איזה מין דבר זה להציב תנאים כדי להידבר?".

שר המשפטים הבהיר: "לא נחזור למצב שבו לשופטים יש זכות וטו בוועדה לבחירת שופטים. הוועדה לבחירת שופטים עובדת בשיטת שיבוט השופטים שממנים את הדומים להם. מה שהיה - לא יהיה. בית המשפט יהיה בית המשפט של כולם. אני חושב שזה חיזוק הדמוקרטיה".

לדבריו, "אנחנו נשלים את החקיקה הזאת. אם בהידברות, מה טוב. לא ננהל את המדינה על-פי תכתיבים של הרחוב. כולם יראו שלא כצעקתה. זה ייצר מציאות של ודאות עסקית כאן. שלא יהיה ספק: הידברות אמיתית – כן. הידברות כמו שמציעים לפיד וגנץ – לא תקרה. זה לא המנדט שקיבלתי מהציבור".

יו"ר מחנה הממלכתי בני גנץ אמר בתגובה לדברי שר המשפטים לוין: "יריב, מי שרוצה לדבר - לא דוהר. לא נהיה ועדת הקישוט שלך או של ח"כ רוטמן כדי לסמן וי על הידברות ולדכא את המחאה. תעצור, נדבר. לא תעצור - אות הקלון של ההפיכה המשטרית יהיה חרוט על מצחך".

יריב לוין הרפורמה המשפטית בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד