כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
רמז עבה מוושינגטון

שגריר ארה"ב בישראל: "מייעצים לנתניהו ללחוץ על הבלמים"

בריאיון ל-CNN התייחס שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס לרפורמות המשפטיות, ואמר כי "הדברים מתקדמים מהר מדי". לדבריו, "אנחנו אומרים לראש הממשלה - תלחץ על הבלמים, האט, נסה להשיג קונצנזוס"

שגריר ארה"ב בישראל: "מייעצים לנתניהו ללחוץ על הבלמים"
בנימין נתניהו ותום ניידס צילום: מתוך הפייסבוק שלו

בריאיון לפודקאסט של ה-CNN אמר שגריר ארה"ב בישראל תום ניידס כי "ממשל ביידן ייעץ לישראל ללחוץ על הבלמים עם קידום השינוי במערכת המשפט". עוד אמר כי הממשל האמריקני העביר מסר לנתניהו שלא יוכל לתמוך בו בנושאים החשובים לו, "כאשר החצר האחורית שלו בוערת".

ניידס הבהיר כי הממשל האמריקני לא יקבע לישראל איך יראה בית המשפט שלו, אך אמר כי לשתי המדינות, ישראל וארה"ב, חשובה מאוד הדמוקרטיה. כשנשאל אם האפשרות שהכנסת תיגבר על בית המשפט העליון עלולה לערער את הערכים המשותפים לישראל וארה"ב, השיב כי "יש לנו ערכים משותפים, דמוקרטיה היא אחד מהם. אין זה תפקידנו לכפות את הרצון שלנו על כל החלטה של הממשלה בנושאים כמו הרפורמה המשפטית".

עוד אמר ניידס בריאיון כי ייעץ לנתניהו: "האט, נסה להשיג קונצנזוס, זה נורא מאוד מורכב והם מנסים לקדם את זה מהר מדי".

הפרשן הפוליטי עמית סגל הגיב לדבריו של ניידס וכתב כי זו "ההתערבות הבוטה ביותר בענייניה הפנימיים של ישראל זה שנים רבות. ניידס אמנם מבהיר שלא יקבעו לישראל איך ייראה העליון, אבל באותה נשימה מתאר לחץ שהיה שמור בעבר בעיקר לנושאי שטחים והתנחלויות. מה שמשעשע הוא שבאותה נשימה מעל נושא הבנייה ביוש והכשרת המאחזים הוא מדלג כמעט בחוסר עניין".

תומאס ניידס נתניהו ארה"ב רפורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד