י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הרב הגיע ממרחק

הפשרה בבית הכנסת שבגבול ב"ב-רמת גן

ממרחק רב הגיע השבת הרב הראשי לרמת גן הרב כץ כדי לעמוד מקרוב על הפשרה אותה יזם בבית כנסת האולפנה 'גולומב הצעיר' בגבול בני ברק - רמת גן במסגרתה נערכו השבת שני מניינים. האחד ב-07:45 והשני ב-09:30 - הקהילה בירכה את הרב על ההחלטה ותפילות התקיימו כמוסם. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא של בית הכנסת

הפשרה בבית הכנסת שבגבול ב"ב-רמת גן
בית הכנסת האולפנה צילום: באדיבות המצלם

במשך שלוש שנים בהן כ-60 משפחות חרדיות חדשות תושבי רמת גן הגרים ברחוב גולומב הסמוך לבני ברק קיימו את התפילות שלהם ברחבת האולפנה (מחוץ לבית הכנסת) אשר נמצא ברחוב בחלק השייך לעיר רמת גן.

התושבים הרמת גנים נאלצו להתפלל בחוץ עקב אי שיתוף שלהם בתוך בית כנסת הישן ששייך לאולפנה עצמה. המניין הוותיק העדיף להישאר עם עשרה אנשים מאשר לפתוח את שערי המקום ולשתף פעולה עם תושבי רמת גן החדשים שהגיעו לגור בסמיכות לבית הכנסת. השיא הגיע לכך שבמשך שנה שלמה גבאי בית הכנסת סירבו לתת ספר תורה למתפללים שבחוץ.

יצוין כי מדובר בבית כנסת ישן בן עשרות בשנים אשר הגיע למצב שבקושי יש בו מניין המתקיים בשבתות ובחגים עד אשר הגיעו עשרות משפחות חדשות בעקבות בנייה רוויה בכל האזור הנ"ל בצד של רמת גן. וכל מה שרצו התושבים הצעירים החדשים זה לפתח את המקום למקום פעיל וחי.

השבוע נפל דבר בקהילת "גולומב הצעיר". ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך השבוע האחרון קיים רב העיר, הרב אהרן כץ, דיונים נמרצים עם כל הצדדים הנוגעים בדבר והגיע להחלטה לפיה בבית הכנסת יתקיימו שני מניינים בשבת בבוקר - האחד בשעה 07:45 והשני בשעה 09:30.

הפשרה שהוצעה, התקבלה בלשכת רב העיר ובברכתו של ראש העיר כרמל שאמה הכהן.

בית הכנסת והמקום שייך לכולם, סיכם בדבריו רב העיר, והמתפללים והתושבים יוכלו להתפלל בשני מניינים נפרדים בשעות שונות ללא קשר לעיר בהן הם גרים ובכך כל אחד יוכל לבחור לו את השעה והמקום הנוח לו להתפלל, כמסורת ישראל סבא.

כמו כן מלשכת רב העיר ובברכת ראש העיר בעצמו כרמל שאמה הכהן נמסר שבית הכנסת שייך לעיריית רמת גן ולא לשום גוף או אדם אחר מבחינה משפטית, וכן אין שום יכולת לאדם כזה או אחר להחליט שום החלטה במקום שנוגדת את דעת רוב המתפללים אשר רוצים להתפלל בתוך בית הכנסת.

הגדיל לעשות הרב כץ והטריח עצמו והגיע השבת במיוחד לעמוד מקרוב על הפשרה אותה הוא יזם יחד עם ראש העיר וכן עם רב ומנהל האולפנה הרב ישראל שפירא.

הקהילה עצמה שמחה ומודה מקרב לב לכל העוסקים במלאכה ובראשם לראש העיר מר כרמל שאמה שדואג להם באופן אישי וצמוד וכן ללשכת רב העיר הרב אהרון כץ שפסק שטובת הכלל והרוב גוברת על הכול.

מנציגות הקהילה נמסר: "בכל המהלך האחרון וכפי שאנחנו אומרים לכל האורחים אשר באים לקהילה שלנו בשבתות השונות, הטיפול המסור המהיר והאישי שאנחנו מקבלים מעיריית רמת גן ומראש העיר ורב העיר, הוא שירות שלא רואים בשום מקום אחר. אנחנו מקובלים ברמת גן בחום ובאהבה. ובעזרת ה עכשיו לאחר שקיבלנו גם מקום רשמי ופסקו עבורנו את בית כנסת נוכל להגדיל את הפעילות הרוחנית שלנו במקום ולייסד תפילות ושיעורי תורה נוספים בתוך בית הכנסת ובקהילה".

אולפנא רמת גן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד