כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ציר הרשע

איראן עומדת לשדרג את הצי האיראני עם מטוס רוסי מתקדם

על רקע דאגות מערביות וישראליות מהעמקת שיתוף הפעולה הצבאי הדו-כיווני בין איראן לרוסיה, איראן תקבל בקרוב משלוח של אחד ממטוסי הקרב המתקדמים ביותר ברוסיה. שדרוג משמעותי ביותר מזה עשרות שנים לצי המזדקן של הרפובליקה האסלאמית

איראן עומדת לשדרג את הצי האיראני עם מטוס רוסי מתקדם
הבסיס האיראני התת קרקעי צילום: משמרות המהפכה

איראן עומדת לשדרג את צי מטוסי הקרב האיראניים עם מטוס רוסי מתקדם, וזאת על רקע דאגות מערביות וישראליות מהעמקת שיתוף הפעולה הצבאי הדו-כיווני בין איראן לרוסיה. איראן תקבל בקרוב משלוח של אחד ממטוסי הקרב המתקדמים ביותר ברוסיה, שדרוג משמעותי ביותר מזה עשרות שנים לצי המזדקן של הרפובליקה האסלאמית, כך דיווח ה"ניו יורק טיימס".

בחודשים האחרונים, פקידים איראנים דיברו על רכישת 24 מטוסי Su-35, מטוס צבאי חדיש שיוצר על ידי רוסיה, שהוצג לפני מספר ימים בבסיס תת-קרקעי חדש של חיל האוויר בשם "נשר 44" ודווח כאן ב'בחדרי חרדים', על פי הדיווח, בבסיס יש דגם של מטוס הסילון Su-35, ככל הנראה כדי לוודא שהבסיס מוכן לקליטת המטוס האמיתי. "סביר להניח שהם ממתינים לאישורים לתמרון המטוס ברחבי המתקן" צוטט אנליסט בעיתון.

כלי תקשורת באיראן דיווחו כי בסיס "נשר 44" הוא אחד המתקנים הצבאיים החשובים במדינה, ובקרוב יהיה ביתם של מטוסי קרב מצוידים בטילי שיוט ארוכי טווח. "מה שמתחיל לצוץ הוא לפחות תחילתה של שותפות הגנה מלאה בין רוסיה לאיראן, כשהאיראנים מספקים מל"טים לרוסים, שהורגים אזרחים אוקראינים כפי שאנו רואים, והרוסים מתחילים לבחון דרכים טכנולוגית או טכנית לתמוך באיראנים", אמר ראש ה-CIA ויליאם ברנס בספטמבר האחרון.

שיתוף הפעולה הצבאי בין רוסיה לאיראן הואץ בגלל הבידוד הבינלאומי של רוסיה והצורך באספקה ​​צבאית בעקבות פלישתה לאוקראינה. ממשל ביידן תיאר את הקשרים ההדוקים כ"מזיקים", ומסר כי הוא מאמין שהאיראנים כבר מקבלים אימונים על המטוס החדש. ג'ון קירבי, דובר הבית הלבן, אמר בתדרוך כי "מטוסי הקרב הללו יחזקו משמעותית את חיל האוויר של איראן ביחס לשכנותיה האזוריות".

על רקע הדיווחים הללו, ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח, כי מל"טים סיניים לוקחים חלק במלחמת רוסיה באוקראינה, על פי הדיווח, יצוא של מל"טים סיניים נשלח על ידי חברות סיניות לרוסיה שמשתמשים בהם לעקוב אחרי הכוחות האוקראינים, על פי הדיווח, חלק מהמל"טים מגיעים לרוסיה דרך איחוד האמירויות הערביות שלא הטילה סנקציות על רוסיה.

דובר של אחת החברות הסיניות צוטט בעיתון: "בתור עסק למוצרי אלקטרוניקה, ניתן לרכוש מוצרים בחנויות מסחר אלקטרוני ובחנויות במדינות רבות", אמרו בחברה. "איננו יכולים למנוע מאנשים או מארגונים לרכוש במדינות או באזורים אחרים מלבד רוסיה ואוקראינה, ולאחר מכן להעביר אותם במתנה לרוסיה ואוקראינה".

 

 

איראן ארה''ב מלחמת אוקראינה רוסיה מטוסי קרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד