ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אחרי האישור להסדרת ישובים

בלינקן לנתניהו: "תומכים בפתרון שתי המדינות"

מזכיר המדינה האמריקני שוחח עם ראש הממשלה ואמר לו כי, "בממשל האמריקני תומכים בפתרון שתי המדינות, ומתנגדים לצעדים חד צדדיים". נתניהו ובלינקן שוחחו גם על נושאים ואתגרים אזוריים מקיפים נוספים, ביניהם, האיומים שאיראן מציבה בפני האזור | לא הוזכרה הרפורמה המשפטית

בלינקן לנתניהו: "תומכים בפתרון שתי המדינות"
נתניהו עם אנתוני בלינקן צילום: חיים צח, לע"מ

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח הלילה (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ממחלקת המדינה האמריקנית נמסר כי, במהלך השיחה, המזכיר בלינקן הבהיר לבן שיחו כי, "בממשל האמריקני תומכים בפתרון שתי המדינות, ומתנגדים לצעדים חד צדדיים העלולים לסכן את יישום הפתרון".

בהקשר זה, בלינקן התייחס להחלטת הקבינט להכשיר תשעה ישובים ביהודה ושומרון ביהודה ושומרון, והביע את הסתייגותו מ"צעדים חד צדדיים" שעשויים להסלים את המתיחות האזורית. בנוסף, במהלך השיחה בלינקן הדגיש את "הצורך הדחוף" לנקוט בצעדים שישיבו רגיעה וינמיכו את הלהבות, הן מצד ישראל והן מצד הפלסטינים. יצוין כי בהודעת ארה"ב על השיחה לא הוזכרה הרפורמה המשפטית. 

עוד צוין בהודעה מטעם מחלקת המדינה כי השניים דנו בנושאים ואתגרים אזוריים מקיפים נוספים, ביניהם, האיומים שאיראן מציבה בפני האזור. כמו כן, בלינקן הדגיש את מחויבותו ואת מחויבותה של ארה"ב לביטחון ישראל.

נזכיר כי, בשבוע שעבר, בלינקן ביקר בחריפות את החלטת הקבינט להסדיר תשעה ישובים ביהודה ושומרון: "אנחנו מודאגים מהחלטת ישראל לקדם 10,000 יחידות דיור ולהתחיל בתהליך הכשרה של המאחזים בשטחים", אמר.

בלינקן הוסיף: "אנחנו מגנים מהלכים חד צדדיים, אשר מחריפים את המתיחות ומערערים את הסיכויים לפתרון שתי המדינות. כמו שאמרתי בעבר, כל דבר שירחיק אותנו מחזון שתי המדינות מזיק לביטחונה של ישראל בטווח הארוך, לאופייה כמדינה יהודית ודמוקרטית ולחזון שלנו לאמצעים שווים של כבוד לישראלים ולפלסטינים יחדיו".

גורם מדיני בכיר הגיב לביקורת ואמר: "לא הופתענו מעמדת ארה״ב. יש בינינו חילוקי דעות כבר עשרות שנים בנושא זה, על אף שלא מדובר ביישובים חדשים אלא בהסדרת יישובים שקיימים במשך שנים רבות, חלקם עשרות שנים. חילוקי דעות אלה לא פגעו ולא יפגעו בברית האיתנה בין ישראל לארה״ב".

בתוך כך, דיפלומטים מערביים הבהירו כי התגובה להחלטה צפויה להיות חמורה יותר מבעבר. "מדובר על סוג החלטה שחורגת מכללי המשחק", אמרו. כך דווח ב'כאן חדשות'.

אנתוני בלינקן בנימין נתניהו יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד