כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"הזדמנות גדולה או משבר קטסטרופלי"

הנתונים חושפים: זאת כמות העולים מאוקראינה לישראל

משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית פרסמו את נתוני העלייה מאוקראינה לישראל מאז פרוץ המלחמה, ולפיהן עלו כ-15 אלף עולים חדשים. השר מזהיר: "אם לא נגדיל את התקציב, זו תהיה קטסטרופה"

הנתונים חושפים: זאת כמות העולים מאוקראינה לישראל
פליטים מאוקראינה צילום: Bea Bar Kallosh/Flash90

בימים אלו מציינים שנה שלמה מאז פלשה רוסיה לאוקראינה. לפי נתונים חדשים של משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, מאז פרצה המלחמה עלו עשרות אלפי עולים חדשים מאוקראינה לישראל.

לפי הדיווח ב'ישראל היום', מאז פרוץ הקרבות מעל ל-15 אלף עולים הגיעו ארצה היישר מאוקראינה ונקלטו בישראל, זאת לצד העולים ממדינות אחרות. במסגרת מבצע "עולים הביתה" עלו צעירים שהשתלבו בתוכניות קליטה מיוחדות, אימהות וילדיהן הקטנים, קשישים ומאות ניצולי שואה. כ 42% מהעולים מאוקראינה הם עד גיל 35.

העולים מאוקראינה נקלטו ב-172 יישובים ברחבי הארץ. חיפה ממשיכה להוביל כעיר קולטת עלייה, ואליה הגיעו במהלך מבצע "עולים הביתה" 1,764 עולים מאוקראינה. לאחריה – נתניה עם 1,066 עולים, בת ים עם 878 עולים, נהריה עם 802 עולים, אשקלון עם 773 עולים, ראשון לציון עם 739 עולים ואל אילת הדרימו 296 עולים.

מאמצי העלייה של הסוכנות היהודית נערכו בסיוע משרד החוץ, ארגון נתיב ואופק ישראלי. בימים אלה מפעילה הסוכנות היהודית סמינרים לאנשי מקצוע ולמנהיגים בקהילות היהודיות באוקראינה כדי לצייד אותם בכלים להתמודדות עם מצבי חירום, זאת במסגרת רשת החוסן היהודית.

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: "עלייה מסיבית כפי שקרתה בשנה האחרונה, שבמהלכה עלו ארצה מכל קצוות תבל 75,000 עולים, היא הזדמנות גדולה או משבר קטסטרופלי. אם לא נגדיל את התקציב, זו תהיה קטסטרופה". יו"ר הסוכנות היהודית, אלוף במיל' דורון אלמוג: "מדובר באחד ממבצעי ההצלה הגדולים בהיסטוריה. זהו מבצע שמגלם את 'כל ישראל ערבים זה בזה' בצורה מובהקת".

אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה עלייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד