כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מספרת על הדרמה

היהודייה שהסתננה לתוך המשטר האיראני ונפגשה עם חמינאי

יהודייה שהסתננה למשטר האיראני מספרת לראשונה כיצד הצליחה לחדור ללוע הארי ולפגוש את האייתוללות לאחר שמשכה את תשומת ליבם | "לפתע הייתה מהומה סביב הפתח וחמינאי נכנס. הוא אמר לי דרך מתורגמן לשבת על הרצפה. הוא ישב על כיסא"

חמינאי עם אנשי דת
חמינאי עם אנשי דת צילום: רשתות חברתיות ערביות

המכונית הלא מסומנת עם החלונות הכהים הגיעה לאסוף את קתרין פרז-שקדאם ממלון בטהרן בשעת אחר הצהריים מאוחרת. לבושה מכף רגל ועד ראש הלבוש איסלאמי, היא הוכנסה למושבים האחוריים בין שתי חברות בחיל משמרות המהפכה האסלאמי של איראן.

היא נסעה לפגוש את המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי. אבל היא מסתירה סוד מסוכן אותו מלוויה לא יודעים: היא יהודייה ילידת צרפת. לפני אותה נסיעה, בפברואר 2017, היא כבר פגשה כמה בכירי המשטר, ונאמר לה על תוכנית סודית של משמרות המהפכה "למפות" דמויות מפתח יהודיות ברחבי העולם עבור חוליות התנקשות איראניות.

"הרעיון היה לזהות את כל הארגונים הלא ממשלתיים הבולטים המנוהלים על ידי יהודים", סיפרה פרז-שקדם, בת 41 לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle. "הם רצו להבין את ההשפעה שלהם והיכן הם גרים עם משפחותיהם כדי למקד אותם, הם רצו לקבל הבנה טובה יותר כדי שידעו איך לתקוף ואיפה, כדי שאם ישראל תעז אי פעם לתקוף את איראן, תהיה לקהילות היהודיות הפתעה מאוד לא נעימה".

בהמשך היא נסעה לפגוש את האייתוללה חמינאי עצמו. היא גם פגשה בעבר את אלכסנדר דוגין, יועץ לנשיא פוטין שתומך היום בהשמדתה של אוקראינה, וכן נפגשה עם בתו של קאסם סולימאני, מוח הטרור שנהרג מפגיעת מל"ט אמריקאי ב-2020.

התוכנית הזדונית של איראן אם ישראל תתקוף את מתקני הגרעין

למרות הסיכונים העצומים, שלא לדבר על האיום הפוטנציאלי על ילדיה אז בגיל בית הספר, היא הרגישה צורך לנצל את ההזדמנות לפגוש בכמה מהאויבים הגרועים ביותר של המערב.

היא כתבה פוסטים בבלוג וניתוחים על המזרח התיכון שמשכו את עיניהם של האייתוללות והובילו להזמנה לטהרן. כך מצאה את עצמה עומדת לפגוש את האייתוללה חמינאי. "נכנסנו לחצר עם עצים", היא סיפרה. "הוכנסתי לחדר ישיבה. היה שטיח, ושטיחים על השטיח, עם תמונות של חומייני וחמינאי.

"ציפיתי למשהו נשיאותי, אבל זה היה צנוע. על הרצפה היו ספות וכריות בסגנון ערבי. קיבלתי תה מתוק בכוס עם מקל ערבוב מכוסה גבישי סוכר זעפרן ואגוזי מלך, לפתע הייתה מהומה סביב הפתח וחמינאי נכנס. הוא אמר לי דרך מתורגמן לשבת על הרצפה. הוא ישב על כיסא. הזהירו אותי לא ליצור קשר עין, ולא לדבר אלא אם כן הוא ישאל אותי שאלה".

"הוא התחיל לדבר על סוף הימים, איך הוא יהיה זה שיביא את שובו של המהדי (המנהיג המיתולוגי של המוסלמים), הקול שלו היה שקט, גבוה. הוא דיבר על המלחמה הגדולה הזו שתתרחש, וכיצד היה צריך לשחרר את אל-אקצא כדי שהמהדי יחזור להציל את האנושות. הוא דיבר על המלחמות שאיראן נלחמת בתימן ובסוריה וכיצד הייתה לו משימה אלוהית".

"הוא בעצם ניסה להצדיק פשעים נגד האנושות, ואמר שצריך לפגוע באויבי אלוהים, שאסור לראות אותם כבני אדם. הוא אמר להרוג את החפים מפשע זה בסדר, כי הם לא באמת חפים מפשע".

לדבריה, נראה כי חמינאי פוחד רק מדבר אחד - מתקפה ישראלית. "הוא מאמין לאיומים של נתניהו ויודע שלעת עתה ישראל עדיפה מבחינה צבאית. והוא מרגיש שהמשטר האיראני לא יכול להחזיק מעמד בתבוסה". לאחר חצי שעה, לדבריה, המנהיג האיראני קם בפתאומיות והלך. "אחר כך הרגשתי כאילו חוויתי חוויה חוץ גופית. חזרתי לרכב וחשבתי לעצמי: מה לעזאזל קרה עכשיו?"

המפגש הותיר אותה עם תחושה מתמשכת לגבי האיום האיראני. האידיאולוגיה שהביעו חמינאי, סולימאני וראיסי הייתה, לדבריה, מפחידה בדיוק כמו המיין קאמפף של היטלר. "אם אנחנו רציניים במאבק בטרור וברדיקליזם איסלאמי, עלינו לאסור את משמרות המהפכה", אמרה. "אנחנו יודעים עכשיו שצ'רצ'יל צדק והתמודדות עם הנאצים הרבה קודם לכן הייתה מצילה חיים רבים".

הקשר עם האיראנים הגיע לאחר שפרסמה מאמרים באנגלית עבור התקשורת התימנית והמשיכה את זה בלונדון. היא השקיעה רבות במורדים החות'ים הנלחמים בתימן, ולדבריה המשטר בטהראן קרא בשקיקה את מאמריה.

"הייתי ביקורתית לגבי ההתערבות המערבית באזור וזה משך את תשומת לבם. קיבלתי תשומת לב גם מאנשים בלבנון והתבקשתי לכתוב לתחנת טלוויזיה שיעית קרובה לחיזבאללה", אמרה.

"המשטר הביט באנשים שהם חשבו שהם יכולים להשתמש בהם, אנשים שהרעיונות שלהם נראו קרובים מספיק לשלהם", היא סיפרה. היא השתתפה בכנס בו חמינאי פתח את הכנס בנאום שתיאר את ישראל כ"גידול סרטני". סולימאני היה שם, יחד עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, פעילי חיזבאללה בכירים, יועצו של פוטין דוגין, הנשיא העתידי ראיסי ועשרות "אנטי-אימפריאליסטים" מערביים מהשמאל והימין הקיצוני, כולל כמה מבריטניה.

היא סיפרה שחמינאי אמר כי כל היהודים הם באמת ציונים, "גם אלה שטוענים שהם לא כך, אז צריך לרדוף אותם, ובסופו של דבר להשמיד אותם. היה ברור מאוד שהוא מדבר על רצח יהודים", אמרה פרז-שקדם. היא סיפרה שראיסי אמר שלא אכפת לו אם איראן תיכנס למלחמה כשהוא יהפוך לנשיא. "לא אכפת לי שאיראן תישרף כל עוד הפרויקט שלנו יצליח". לדבריו מה שחשוב זה שהשפעת הציונים תופסק.

כעת היא מתכננת לכתוב ספר. "הרגשתי שהגיע הזמן", אמרה. מקורות פרו-משטר איראני גינו אותה וטענו כי היא סוכנת ישראלית, דבר שהיא מכחישה בתוקף.

צרפת בריטניה האיתוללה עלי חמינאי טהרן איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד