כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"תבנו קונצנזוס"

שגריר ארה"ב: "אנחנו לא הולכים לקבוע לישראל"

שגריר ארה"ב: "הסכמי אברהם היו גיים צ׳יינג׳ר במזרח התיכון ואנו דוחפים אותם קדימה במלוא הכח. מאוד נשמח לראות נורמליזציה עם סעודיה". לגבי איראן אמר: "שיתוף הפעולה שלנו עם ישראל בנושא איראן הוא מלא מלא"

שגריר ארה"ב: "אנחנו לא הולכים לקבוע לישראל"
שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס צילום: באדיבות המצלם

שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס שוחח עם עם דיאן לוב, יו"ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב וסיפק כמה כותרות מעניינות: "הסכמי אברהם היו גיים צ׳יינג׳ר במזרח התיכון ואנו דוחפים אותם קדימה במלוא הכח. מאוד נשמח לראות נורמליזציה עם סעודיה, זה יקח זמן, ואנחנו עובדים על זה רבות, בשיתוף עם ראש הממשלה נתניהו" אמר השגריר.

בנוגע לרפורמה המשפטית אמר: "ישראל היא דמוקרטיה תוססת. 72% מהישראלים הצביעו לפני חודשיים בפעם החמישית בשנתיים, אכפת להם, ולכן רבים מהם יוצאים למחות מדי שבוע. מה שמאחד אותנו יחדיו זו האהבה והמחויבות לדמוקרטיה, וזה מה שמאפשר לנו להגן על ישראל שוב ושוב באו"ם. בדומה למה שהנשיא הרצוג אמר, קראתי לשים את הרגל מעט על הבלם. לא לבלום, להאט. אנחנו לא הולכים לקבוע לישראל איך לבחור את בית המשפט העליון. ישראל היא מדינת סטראט אפ שעשתה דברים פורצי דרך בכלכלה, ורה"מ נתניהו, שהיה גם שר אוצר, אחראי לזה, ואנחנו סומכים עליו ועל הנשיא הרצוג. הטיפ היחידי שלי - תבנו קונצנזוס".

לגבי הפלסטינים אמר: "ארה"ב תמשיך לסייע לעם הפלסטיני, לא לרשות הפלסטינית, לתושבים - לחינוך, לרווחה, לבריאות. לחתוך את הסיוע לפלסטינים תהיה טעות. רעיון 2 המדינות חייב להישאר בחיים". ניידס נשאל האם הממשל האמריקאי ימשיך במדיניותו המכירה בגולן כחלק ממדינת ישראל והשיב "לחלוטין כן".

"לישראל יש סיפור מדהים, ישראלים ערבים שחייו יחדיו, דמוקרטיה מופלאה, זכויות מיעוטים, זה מקום קסום, וחייבים לשווק את זה טוב יותר בקמפוסים בארה״ב ולעצור את ההסתה של ה-BDS. צריך לעבור מהגנה למתקפה.

לגבי איראן אמר: "שיתוף הפעולה שלנו עם ישראל בנושא איראן הוא מלא מלא. כל האופציות על השולחן, ולישראל את הגיבוי המלא שלנו. גרעין איראני מסוכן לישראל, למזרח התיכון ולארה"ב. האיראנים מספקים רחפנים לרוסיה, רחפנים שהורגים אוקראינים תמימים. אין סיכוי שנחזור לשולחן המו"מ איתם כיום".

תומאס ניידס שגריר ארצות הברית איראן פלסטינים נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד