כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בן גביר תקף

לקראת סוף הרמדאן: הממשלה צפויה להגביל עליית יהודים להר הבית

הממשלה צפויה להגביל עליית יהודים להר הבית לקראת סוף חודש הרמדאן בהתאם למדיניות של השנים האחרונות. בן גביר תקף את ההחלטה: "הממשלה של בנט סגרה פחות"

לקראת סוף הרמדאן: הממשלה צפויה להגביל עליית יהודים להר הבית
הליב"ה

בסוף חודש הרמדאן וכמידי שנה, ישראל צפויה להגביל כניסת יהודים להר הבית. כך דווח בכאן חדשות. במהלך סוף השבוע האחרון, התקיים דיון היערכות בנוכחות שורה של בכירים, לקראת הרמדאן, ובמהלכו דנו בין היתר בסוגיית ההיערכות בהר הבית. במערכת הביטחון דרשו כי בעשרת הימים האחרונים של הרמדאן, הר הבית ייסגר לעליית יהודים, כפי שקרה בשנים עברו.

לפי גורם המעורה בתוכן הדיון, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את ההחלטה ואמר: "הממשלה הקודמת של בנט סגרה את ההר פחות ממה שאתם רוצים, לתשעה ימים. אני לא חושב שצריך לסגור את ההר כלל". גורם מדיני לא הכחיש שהממשלה תסגור את ההר ליהודים במהלך חלק מימי הרמדאן, ואמר כי "סוכם שיש לאזן בין המצווה הדתית "אעתכאף" (לינת המונים בהר הבית) ובין חופש הפולחן הכללי (עליית מבקרים להר)".

הגורם הוסיף כמו כן, כי "מאחר שאין מדובר בסטאטוס קוו, ונדון בהקשר מתאים ורלוונטי לאותה שנה, סוכם שהעניין יידון בהמשך". יש לציין כי השרים בן גביר וסמוטריץ'  מתחו ביקורת חריפה על הממשלה הקודמת שסגרה את הר הבית ליהודים וטענו כי מדובר בכניעה לטרור.

תום ניסני, מנכ"ל עמותת בידינו למען הר הבית, הגיב על ההחלטה: "הפיכת הר הבית לנקי מיהודים וגזילת ארבע שעות העלייה ביום, כבשת הרש, בתקופת הפסח, תהפוך את מתחם הר הבית כבכל שנה לזירת טרור, הרס עתיקות ופגיעה בשוטרים, ובוודאי לא תסייע בדבר. האחריות המלאה לכניעה הזו לטרור תהיה על ידיהם של שרי הממשלה והקבינט - תתעשתו".

הר הבית רמדאן איתמר בן גביר עלייה להר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד