כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פי שלושה

למרות ההבטחות: זה חשבון החשמל שלכם

חרף הבטחותיהם של נתניהו וסמוטריץ' כי עליית תעריפי החשמל תיבלם, בפועל התעריפים זינקו פי שלושה | כך משלמת כיום משפחה ממוצעת

למרות ההבטחות: זה חשבון החשמל שלכם
אילוסטרציה צילום: unsplash

כחודש וחצי בלבד אחרי הבטחותיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' לבלום את עליות המחירים, בהם גם הפחתת תעריפי החשמל בכ-70% אחוזים מתוך התייקרותם לל-2.5% בלבד, בפועל ההתייקרות נמשכת.

לפי הדיווח של מתן חודורוב ב'ערוץ 13', לא רק שלא נבלמה עליית תעריפי החשמל אלא שהתעריפים זינקו פי שלושה, כאשר בפועל מדובר בהתייקרות של 7.5% - יותר קרוב לתוכנית לפני ההבטחות של ראש הממשלה ושר האוצר בחודש שעבר.

התוצאה היא שהחיוב הדו-חודשי של משפחה ממוצעת שעמד בדצמבר על 353 שקלים, זינק בינואר במלוא השיעור שרצתה רשות החשמל ל-382 שקלים ובפברואר הוא אמנם ירד קצת ל-377 שקלים, אך כאמור ההתייקרות גבוהה פי שלושה מכפי שהבטיח נתניהו ולמעשה "הבלימה" המדוברת היא מ-58 שקלים יותר לתעריף החשמל למשפחה ממוצעת ל-53 שקלים למשפחה ממוצעת - התמתנות של חמישה שקלים בלבד.

כזכור ביום רביעי י"ח טבת קיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסיבת עיתונאים, במהלכה הציגו תכנית למאבק ביוקר המחייה. התוכנית כוללת הקפאת ארנונה לשנה, הפחתת מחיר הדלק ב-10 אגורות לליטר, קיצוץ של 70% בהתייקרות החשמל וקיצוץ 70% בהתייקרות המים.

חברת חשמל תעריפי החשמל תעריף החשמל התייקרות תוכנית כלכלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד