כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תאונה מצולמת

נפלה ממתקן בגינה והפכה מוגבלת; ההורים תובעים מיליונים

תאונה מצולמת הולידה תביעה. נערה שנפלה ממתקן בגן שעשועים בתל אביב, הפכה למוגבלת. הוריה תובעים מיליונים מהעירייה | חוות דעתו של מומחה: הנערה עתידה לסבול, בשל התאונה, מנכות לכל החיים בשיעור של 15 אחוז

נפלה ממתקן בגינה והפכה מוגבלת; ההורים תובעים מיליונים
גן שעשועים. אילוסטרציה צילום: ארנון בוסאני

עו"ד רפאל אלמוג ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, הגיש לאחרונה תביעת מיליונים נגד עיריית תל אביב, בשם הוריה של נערה, בת 15 כיום, שנפלה ממתקן בגן שעשועים ציבורי, ונחבלה קשות.

על פי התביעה, לפני כשלוש שנים, גלשה הנערה על מתקן מסוג אומגה בגן שעשועים בתל אביב, אך בשל ליקויי בטיחות קשים, נפלה ממנו, והוטחה בעוצמה רבה בקרקע. התאונה הונצחה בסרטון וידיאו קצר שצולם על ידי בת דודתה.

כתוצאה מהנפילה נפצעה הנערה בכל חלקי גופה, והובהלה על ידי הוריה לחדר המיון בבית החולים 'שניידר', שם אובחן שבר בכף ידה הימנית, והיא קובעה בגבס למשך מספר שבועות.

לדברי עו"ד אלמוג, לאחר הסרת הגבס, עברה הנערה טיפולים משקמים רבים, ביניהם טיפולי פיזיותרפיה, הידרותרפיה וריפוי בעיסוק, אך ללא כל שיפור במצבה. לדבריו, מוסיפה הנערה לסבול, עד היום, מכאבים עזים בידה הימנית - הדומיננטית, מכבדות, מנימול, חולשה, זרמים ורעידות.

עו"ד רפאל אלמוג - צילום: אופיר הייב.

עוד נטען בתביעה, כי עיריית תל אביב, כבעליו של גן השעשועים, היא האחראית הבלעדית לתאונה ולתוצאותיה. לטענת עו"ד אלמוג, העירייה התרשלה, בין היתר, בכך שלא ביצעה בדיקות תקינות שוטפות למתקנים בגן, לא דאגה לאמצעי בטיחות מתאימים (כגון התקנת רתמת בטיחות לגולשים במתקן) ולא נקטה באמצעי זהירות סבירים למניעת מקרים מסוג זה.

לכתב התביעה צורף סרטון התאונה, וכן חוות דעתו של ד"ר ליאור דיין, מומחה בכירורגיה אורתופדית. ד"ר דיין, שבדק את הנערה, קבע כי היא סובלת ממגבלת תנועה בידה הימנית וכן מהפחתת תחושה, נימול וחולשה באחיזה בשל נזק שנגרם לעצב בתעלה הקרפאלית.

בסיום חוות דעתו, קבע ד"ר דיין, כי הנערה עתידה לסבול, בשל התאונה, מנכות לכל החיים בשיעור של 15 אחוז.

לדברי עו"ד אלמוג, מאז התאונה מתקשה הנערה בביצוע פעולות יומיום שגרתיות הכרוכות בהנעת כף ידה, אותן נהגה לעשות בעבר ללא כל קושי. היא מתקשה, בין השאר, לכתוב, להתלבש, לאסוף את שערה ולחפוף אותו.

"למעשה, חייה של התובעת, ילדה צעירה, השתנו ללא היכר בעקבות התאונה, והיא נאלצת להתמודד מדי יום עם מגבלותיה ולהיעזר באמה לצורך ביצוע פעולות יומיומיות פשוטות", לשון התביעה.

בתביעה מבקש עו"ד אלמוג מבית המשפט לחייב את העירייה לפצות את הורי הנערה, בשל הסבל והכאב שנגרמו לה ולהם, ובשל ההוצאות החריגות הצפויות להם בעתיד, בטיפול בנכותה, וזאת בסכום המקסימלי שבסמכותו של בית המשפט (2.5 מיליון שקלים).

 

עיריית תל אביב תביעת פיצויים תשלום פיצויים מיליונים נפילה מגובה נכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד