ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
הפשרה מתרחקת

יו"ר הקואליציה תוקף: "לפיד הרג את הצעת הנשיא"

יו"ר הקואליציה אופיר כץ תקף את לפיד במהלך ריאיון ואמר: "לפיד לא רוצה בשום מצב שתהיה הידברות, טוב לו המצב הזה". כץ הוסיף: "אני מפחד מאיזה פסיכופת שיראה את השיח האלים הזה שמשתולל ויעשה מעשה שכולנו נצטער עליו"

יו"ר הקואליציה תוקף: "לפיד הרג את הצעת הנשיא"
ח"כ אופיר כץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ (הליכוד) אמר הבוקר (שני) בריאיון לרדיו 103, "אין לנו צד שני באמת לדבר איתו. ראינו שבוע שעבר את הנשיא, שאני מאוד מכבד אותו ואני בטוח גם בכוונותיו שהן רציניות וכנות, והנה שלושה חברי כנסת אצלנו הסכימו לדחות את החקיקה ואחרי שעה עלה יאיר לפיד והרג את הצעת הנשיא".

כץ התייחס לדרישת לפיד להקפיא את החקיקה לחודשיים ואמר: "אם היינו אומרים חודשיים הוא היה אומר שנתיים, אין באמת עם מי לדבר. לפיד לא רוצה בשום מצב שתהיה הידברות, טוב לו המצב הזה, שיש הפגנות, שיש הרבה אזרחים מפגינים, כיו"ר אופוזיציה הוא לא רוצה לתת שום לגיטימציה לממשלה הזו. אני מפחד מאיזה פסיכופת שיראה את השיח האלים הזה שמשתולל ויעשה מעשה שכולנו נצטער עליו".

יו"ר הקואליציה שהגיש אמש את חוק הנבצרות אמר על כך: "כשהדמוקרטיה שלנו בסכנה, ויש פה אולי ניסיון לא ברור ולא מובן של אנשים מרשות כלשהי לא נבחרת לבטל תוצאות בחירות, אז בוודאי שהכנסת צריכה להגיב. מי שיקבע מי יהיה ראש ממשלה זה רק העם באמצעות נציגיו".

כץ תקף: "כשהאירוע של הנבצרות פורסם, למה לקח ליועמ"שית ארבעה ימים עד שהיא הכחישה שהיה דיון כזה? למה לקח לה ארבעה ימים? היא הכחישה שבכלל היה שיח על זה, אז אם לא היה שיח למה לקח לך ארבעה ימים?". הוא הוסיף, "וזה שבג"ץ אומר 'בואו תביאו לי את העמדות שלכם'. חברים, אנחנו מדינה דמוקרטית - לא ייתכן שעכשיו יכולה לבוא יועמ"שית, שכל החלטה שלה נגד הממשלה הזו, והיא תחליט על נבצרות. מה שאנחנו עושים אנחנו מסדירים את החוק".

כץ התייחס גם לדבריו של שגריר ארה"ב בישראל ואמר: "ללא ספק השותפה הכי גדולה שלנו לאורך ההיסטוריה, אבל אני חושב שהלכו צעד קדימה, התערבות אחת יותר מדי. יש להם זכות וכמובן שדעתם מאוד חשובה לנו, אבל אנחנו לא יכולים לקבל גם כל אמירה שלהם".

הרפורמה המשפטית יאיר לפיד יצחק הרצוג אופיר כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד