כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"חיות אדם"

הח"כית שחזרה את רגעי האימה הבוקר: "היה עלול להיגמר ברע"

חברת הכנסת גוטליב תיארה בדמעות את המפגינים שחסמו אותה הבוקר ביציאה מביתה. גוטליב אמרה: "חיות אדם, חיות פרא, לא תבואו לביתו של אדם ותשבו תוך הפגנת אלימות". היא הוסיפה: "אם זה היה מגיע לצעקות וחלילה מכות לא הייתי מסוגלת להגן על עצמי"

הח"כית שחזרה את רגעי האימה הבוקר: "היה עלול להיגמר ברע"
אילוסטרציה צילום: unsplash

מפגינים נגד הרפורמה המשפטית חסמו הבוקר (שני) בגבעת שמואל את דלת ביתה של חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד, ועוררו סערה לאחר שמנעו מבתה, בעלת הצרכים המיוחדים, לצאת למסגרת חינוכית. 

גוטליב ניגשה אל המפגינים והפצירה בהם שיאפשרו לה לצאת מביתה על מנת להסיע את בתה. אחד מהמפגינים הגיב ואמר לה: "תמצאי מישהו שייקח אותה למסגרת כי את נשארת היום בבית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את התנהגות המפגינים ואמר: "כשמפגינים מונעים מנציגי ציבור לבוא ולהצביע בכנסת, ומאמללים ילדה אוטיסטית, זאת לא מחאה לגיטימית".

נתניהו הוסיף: "המפגינים שמדברים על דמוקרטיה, הם אלה שמביאים את קץ הדמוקרטיה כשהם מונעים מנציגי הציבור לממש את זכות היסוד בדמוקרטיה- להצביע. אני קורא למשטרה לפעול מיד ולאפשר לחברי הכנסת להגיע למשכן".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, אב לילדה בעלת צרכים מיוחדים גיבה את גוטליב ואמר: "מגנה בתוקף את המצור על ביתה של ח״כ טלי גוטליב, אם לילדה עם צרכים מיוחדים, ואת העובדה שלא אפשרו לה להוציא את הילדה למסגרת. זו אינה דרכנו. זו אינה דרכה של המחאה. שולח לטלי חיזוק ולבתה חיבוק".

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה אמר בתגובה: "הניסיון לחסום חברי כנסת מלהגיע לכנסת ולהצביע הוא-הוא הרמת יד על הדמוקרטיה. הדבר מתועב במיוחד כשעושים זאת לחברת כנסת שהיא גם אמא לילדה עם צרכים מיוחדים, המבקשת לקחת את ביתה למסגרת החינוכית. כך לא בונים גשרים, כך שורפים אותם".

אוחנה הוסיף: "אני מצפה מכל מי שהדמוקרטיה הישראלית באמת יקרה לו — לגנות בכל פה את האלימות המבישה הזאת. כל חברי הכנסת שירצו להצביע יגיעו היום לכנסת ואף אדם לא ימנע את האפשרות הזאת. אני מצפה ממשטרת ישראל לא רק להרחיק מיידית כל פורע חוק המרים את ידו על הדמוקרטיה אלא גם להעמידו לדין במלוא החומרה".

יו״ר ש״ס אריה דרעי הגיב: "הניסיון למנוע בכוח מנבחרי ציבור להגיע לכנסת ולבצע את שליחותם היא הפגיעה הקשה ביותר בדמוקרטיה. יש קשר ישיר בין המראות המזעזעים מחוץ לביתה של ח"כ טלי גוטליב, אמא מסורה לילדה עם צרכים מיוחדים, לבין ההסתה החמורה ששמענו לאחרונה מפי בכירים ביותר. אני קורא לכל חברי האופוזיציה לקחת אחריות, להרגיע את השיח, ולגנות בכל תוקף את המעשים הללו לפני שיהיה מאוחר מדי".

ח"כ טלי גוטליב (הליכוד), הגיבה בפתח הדיון בוועדת חוקה לתקרית ותקפה: "חיות אדם, חיות פרא, לא תבואו לביתו של אדם ותשבו תוך הפגנת אלימות, לומר שלא אצא מהבית. אנחנו שליחי ציבור, נעשה עבודתנו נאמנה לא יחללו את הביטחון האישי שלנו, לא תפגעו בפרטיות בשם מחאה".

גוטליב הוסיפה: "זה מתוזמר וממומן, אני לא יודעת ע"י מי. ב-6:10 מחכים לי בקומה שלישית אנרכיסטים מופרעים, ככל שיענו אותנו כן נרבה וכן נפרוץ. באנו להיטיב עם ישראל וככל שקוראים פה למרי אזרחי ושפיכות דמים יש לזה מחירים".

(חברת הכנסת טלי גוטליב על התקרית הבוקר בפתח ביתה. קרדיט: ערוץ כנסת)

לדבריה, "אם חלילה הייתי מאבדת עשתונות זה היה עלול להיגמר ברע. אם זה היה מגיע לצעקות וחלילה מכות לא הייתי מסוגלת להגן על עצמי. תפסיקו לשסות את העם. זה חס וחלילה ייגמר בדם. קחו אוויר ותעשו את הזה נכון".

לסיום אמרה: "אני קוראת לשירותי הביטחון לאסוף מידע כי זה הפתיע היום את כולם, שארבו לנו ליד דלתות ביתנו בין אם משמאל ואם מימין לא תחללו את הפרטיות שלנו".

מוקדם יותר כתבה הח"כית בקבוצת הווטסאפ של חברי הכנסת מהלכוד: "חברים יקרים, חייבת בהול מספר של משמר הכנסת, בפתח הדלת שלי מלא ילדים, ויש לי ילדה אוטיסטית להוציא למסגרת בהול. מפגינים הזויים, יושבים ליד דלת הבית שלי ומונעים ממני לצאת, ירדו מהפסים".

טלי גוטליב בנימין נתניהו יאיר לפיד הפגנה אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד