כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"יום המאבק הלאומי"

המחאה נגד הרפורמה המשפטית: חסימות כבישים והפגנות ברחבי הארץ

אלפים מפגינים הבוקר נגד הרפורמה הצפויה במערכת המשפט | לקראת ההצבעות במהלך היום בכנסת, הכריזו ארגוני המחאה על "יום המאבק הלאומי" | המפגינים חסמו את נתיבי איילון באזור מחלף השלום ואת כביש 1 באזור מחלף חמד | בצהריים תתקיים הפגנה גדולה בירושלים

המחאה נגד הרפורמה המשפטית: חסימות כבישים והפגנות ברחבי הארץ
כביש 1 נחסם לתנועה במחלף חמד צילום: נדב גלאון

ארגוני המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט הכריזו לקראת ההצבעות הראשונות בכנסת הצפויות היום (שני) על "יום המאבק הלאומי". רבבות צפויים להגיע לירושלים ולמחות נגד הממשלה, כאשר החל מהבוקר ההפגנות נערכות בכל רחבי הארץ.

מפגינים החלו הבוקר בחסימת אחת הכניסות לנתב"ג. בנוסף, המפגינים חסמו את נתיבי איילון באזור מחלף השלום ואת כביש 1 באזור מחלף חמד. בתל אביב נחסמו לתנועה בעקבות ההפגנות רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין, ⁩צומת קפלן/דרך מנחם בגין לצפון ולדרום, גבעת התחמושת מרחוב יגאל אלון עד דרך מנחם בגין (צומת עזריאלי), וכן נחסמו העליות למחלף השלום בנתיבי איילון מצפון ומדרום.

אלפים הפגינו גם בחיפה ובמוקדים נוספים ברחבי הארץ.

כזכור, מפגינים נגד הרפורמה המשפטית חסמו הבוקר בגבעת שמואל את דלת ביתה של חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד, ועוררו סערה לאחר שמנעו מבתה, בעלת הצרכים המיוחדים, לצאת למסגרת חינוכית. 

גוטליב ניגשה אל המפגינים והפצירה בהם שיאפשרו לה לצאת מביתה על מנת להסיע את בתה. אחד מהמפגינים הגיב ואמר לה: "תמצאי מישהו שייקח אותה למסגרת כי את נשארת היום בבית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את התנהגות המפגינים ואמר: "כשמפגינים מונעים מנציגי ציבור לבוא ולהצביע בכנסת, ומאמללים ילדה אוטיסטית, זאת לא מחאה לגיטימית".

נתניהו הוסיף: "המפגינים שמדברים על דמוקרטיה, הם אלה שמביאים את קץ הדמוקרטיה כשהם מונעים מנציגי הציבור לממש את זכות היסוד בדמוקרטיה- להצביע. אני קורא למשטרה לפעול מיד ולאפשר לחברי הכנסת להגיע למשכן".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, אב לילדה בעלת צרכים מיוחדים גיבה את גוטליב ואמר: "מגנה בתוקף את המצור על ביתה של ח״כ טלי גוטליב, אם לילדה עם צרכים מיוחדים, ואת העובדה שלא אפשרו לה להוציא את הילדה למסגרת. זו אינה דרכנו. זו אינה דרכה של המחאה. שולח לטלי חיזוק ולבתה חיבוק".

הפגנות הרפורמה המשפטית חסימות כבישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד