כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מעמד תפילה נרגש

"זמן רחמים ורצון": הגר"מ שטרנבוך במכתב חריג

המבנה העתיק שנבנה על ציון קבורתה של רחל אמנו ע"ה, יהיה עמוס במיוחד • מעמד תפילה נרגש במיוחד יתקיים בראשות מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א • במרכז הבקשות הדומעות וזעקות התפילה: התורמים לקרן המיוחד שהוקמה כדי לסייע ליתומים המתחתנים בחודש שבט

"זמן רחמים ורצון": הגר"מ שטרנבוך במכתב חריג
הגר"מ שטרנבוך צילום: באדיבות המצלם

כשהתקרב חודש שבט, והתברר שבמהלכו עומדים להתחתן לא פחות מ-73 יתומים ויתומות הנצרכים לעזרה כלכלית משמעותית כדי שיוכלו להתחתן, הודיע מרן פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, שהוא פורש את חסותו עליהם, ומתחייב להתפלל באופן מיוחד מעמקי לבבו, עבור התורמים סכום של 730 שקלים לקרן המיוחדת שהוקמה עבור 'יתומי שבט' – עשרה שקלים לכל.

הקליקו כדי לזכות בברכה המיוחדת ולהשיא 73 יתומים ויתומות>>>

עם סיומו של חודש שבט ותחילתו של חודש אדר, יעלה מרן שליט"א לקבר רחל בראש קהל גדול שיתלווה אליו, שם יערוך מעמד תפילה מיוחד עבור התורמים שהחליטו להתאמץ באופן מיוחד עבור היתומים שנישאו בחודש שבט, ולהעניק תרומה של עשרה שקלים לכל יתום – 730 שקלים בסה"כ.

עוד לפני חודש שבט פרסם מרן פוסק הדור מכתב חריג בתוכנו, בו הוא מפליג בגודל החשיבות של חודש שבט שהוא זמן המסוגל לישועה באופן מיוחד. כמו כן מספר הראב"ד שליט"א במכתב סיפור ששמע מסבו זצ"ל, ואף קורא לציבור לתרום באופן מיוחד להשאת יתומים ויתומות בחודש זה, כסגולה לישועה ולשפע ברכה.

"שמעתי מפי זקני הגרש"ז פינס זצ"ל", כותב מרן שליט"א במכתבו החריג, "ששמע בשם כלתו של הגר"א שהעידה עליו שאף שהיו רעין ספורים ולא ביטל מעולם רגע מתלמוד תורה, וכשבקשו ממנו להתעסק בצדקה שלח לגבאי צדקה, מכל מקום, כשהגיעה אליה כלה עניה יתומה לא וויתר על שכר מצווה כזאת והלך בגופו להתעסק בקיום מצווה זו".

באשר לגודל החשיבות של חודש שבט, כותב מרן שליט"א במילים ברורות כי "חודש שבט הוא זמן רחמים ורצון ומסוגל לתשועה גדולה".

בהתאם לכך קורא מרן שליט"א לציבור לשלב את שתי הסגולות גם יחד, את מצוות השאת יתומים ויתומות, יחד עם סגולתו של חודש שבט, ועל ידי להביא לשפע של ברכה וישועה לכלל ולפרט: מרן מציין כי בחודש שבט צפויות להתקיים בסייעתא דשמיא 73 חתונות של יתומים ויתומות הזקוקים לעזרה כלכלית כדי שיוכלו להתחתן בכבוד, ומבטיח: "וכדאי הוא זכות המצווה הגדולה להשיא יתומים ויתומות לעורר רחמי שמים על כל הנותנים שיזכו לראות ישועת ה', ונאמן הוא אבינו שבשמים שישלם שכר רב למי שמרחם על בניו, וכל המוסיף בנתינתו יוסיפו לו ברכה מן השמים, והנני מבקש מכל אחד להצטרף".

את מכתבו המיוחד חותם מרן פוסק הדור בהצרה חד משמעית: "ונאמן הוא אבינו שבשמים לתת לכל אחד שכרו בשלימות".

הקליקו כדי לזכות בברכה המיוחדת ולהשיא 73 יתומים ויתומות>>>

 

הגר''מ שטרנבוך קופת העיר ילדים יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד