כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לראשונה מאז הפלישה

הנשיא ביידן עורך ביקור מפתיע באוקראינה

הנשיא ביידן עורך ביקור מפתיע באוקראינה ופגש את הנשיא זלנסקי בקייב. זאת הפעם הראשונה של הנשיא ביידן כנשיא באוקראינה. הביקור מדגיש את התמיכה האמריקנית בנשיא וולודימיר זלנסקי ובמלחמה של אוקראינה נגד רוסיה

הנשיא ביידן עורך ביקור מפתיע באוקראינה
הנשיא ביידן והנשיא זלנסקי בקייב צילום: צילום משרד הנשיאות האוקראיני

הנשיא ג'ו ביידן הגיע היום לקייב עיר הבירה של אוקראינה לביקור פתע מוקדם בבוקר כדי להדגיש את התמיכה האמריקנית בנשיא וולודימיר זלנסקי ובמאמצי המלחמה שלו נגד רוסיה.

הביקור היה עטוף בסודיות, ולפני יום השנה הראשון לפלישה של רוסיה, ביידן הגיע לראשונה לאוקראינה כנשיא.

חמושה בכלי נשק בשווי מיליארדי דולרים ממדינות המערב, נלחמת אוקראינה ברוסים כשהיא מדממת בלי הפסקה, אך עם נצחונות גדולים בשדה הקרב. למרות הסנקציות האמריקאיות ואובדן של יותר מ-100.000 חיילים, מוסקבה ממשיכה בהתקפה על הערים האוקראיניות.

למרות הדיווחים מהבית הלבן על כך שלביידן "אין תוכניות" לחצות לאוקראינה במהלך נסיעתו לפולין, התוכניות לחצות את גבול פולין-אוקראינה החלו לפני יותר מחודש, לאחר שביידן אמר לאנשיו שהוא רוצה ביקור פומבי כדי להראות סולידריות בין ארצות הברית לאוקראינה, כך דווח בארה"ב. מבחינה פוליטית, "הביקור הזה היה צריך לקרות", אמר בכיר בבית הלבן ל'רולינג סטון'. במהלך השנה האחרונה, הגברת הראשונה ג'יל ביידן, שר ההגנה לויד אוסטין ואחרים בממשלת ארה"ב ביצעו את המסע למדינה שסועת המלחמה בעוד הנשיא עצמו לא.

לביידן הוצגו מגוון תוכניות לביקור באוקראינה, אמר בכיר בבית הלבן עם ידע ישיר בנושא. הפקיד לא הורשה לדבר על הנסיעה עצמה. היו תכניות לפגישה בין ביידן לזלנסקי במקום לא ידוע בגבול פולין-אוקראינה. היו דיבורים על פגישה בלבוב, עיר במערב אוקראינה שנפגעה מתקיפות אוויריות רוסיות מספר פעמים מאז תחילת המלחמה, אך נותרה בטוחה יחסית בהשוואה ללחימה הקשה בחזית המזרחית.

לאור העובדה הברורה שאוקראינה היא שדה קרב פעיל, הן לשירות החשאי והן למחלקת ההגנה היו התנגדויות ביטחוניות לחלק מהתוכניות שהוצגו. השירות החשאי לא הגיב על כך ל'רולינג סטון', ומשרד ההגנה הפנה שאלות לבית הלבן.

הבכיר בבית הלבן אמר כי החששות נבעו מ"חוסר טביעת הרגל הביטחונית הנדרשת כדי להגן על תנועת הנשיא". בסופו של דבר, ביידן בחר בקייב, עיר שעומדת כמחווה סמלית לנחישותה של אוקראינה לאחר שכוחות רוסים ניסו ולא הצליחו לכבוש את עיר הבירה בתחילת המלחמה בשנה שעברה.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ג'ו ביידן ולדימיר זלנסקי קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד