כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ממשלת ימין?

לשכת נתניהו: "ישראל לא תסדיר יישובים חדשים בקרוב"

לשכת נתניהו מבהירה כי ישראל הודיעה לארה"ב כי לא יוכשרו יישובים חדשים ביו"ש בחודשים הקרובים. עם זאת הובהר כי ישראל לא התחייבה להפסיק הריסות מבנים בלתי חוקיים בשטחי C

לשכת נתניהו: "ישראל לא תסדיר יישובים חדשים בקרוב"
ההתיישבות הצעירה צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

לשכת ראש הממשלה מאשרת היום (שני) כי ישראל הודיעה לארה"ב שבחודשים הקרובים היא לא תסדיר יישובים חדשים מעבר ל-9 שכבר אושרו. עם זאת, ישראל לא התחייבה להפסיק הריסות מבנים בלתי חוקיים בשטחי C.

כזכור, בתגובה לפיגוע הרצחני בשכונת רמות בירושלים, הקבינט החליט על הכשרה של מספר ישובים מההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, זאת בתגובה לפיגוע הרצחני בירושלים ולזכרם של הנרצחים.

בין היישובים שאושרו: אביגיל, עשהאל, שחרית, גבעת ארנון, גבעת הראל וגבעת הרואה, מלאכי השלום, מצפה יהודה, בית חוגלה, ושדה בועז.

כמו כן הוחלט כי, מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי תכונס בימים הקרובים על מנת לאשר בניית יחידות דיור חדשות ביישובים קיימים ביהודה ושומרון.

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן ביקר בחריפות את החלטת הקבינט להסדיר תשעה ישובים ביהודה ושומרון ואמר: "אנחנו מודאגים מהחלטת ישראל לקדם 10,000 יחידות דיור ולהתחיל בתהליך הכשרה של המאחזים בשטחים"

בלינקן הוסיף: "אנחנו מגנים מהלכים חד צדדיים, אשר מחריפים את המתיחות ומערערים את הסיכויים לפתרון שתי המדינות. כמו שאמרתי בעבר, כל דבר שירחיק אותנו מחזון שתי המדינות מזיק לביטחונה של ישראל בטווח הארוך, לאופייה כמדינה יהודית ודמוקרטית ולחזון שלנו לאמצעים שווים של כבוד לישראלים ולפלסטינים יחדיו".

גורם מדיני בכיר הגיב לביקורת ואמר: "לא הופתענו מעמדת ארה״ב. יש בינינו חילוקי דעות כבר עשרות שנים בנושא זה, על אף שלא מדובר ביישובים חדשים אלא בהסדרת יישובים שקיימים במשך שנים רבות, חלקם עשרות שנים. חילוקי דעות אלה לא פגעו ולא יפגעו בברית האיתנה בין ישראל לארה״ב".

ארה"ב בנימין נתניהו ההתיישבות הצעירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד