י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"חייבים להרגיע"

האזהרה החריגה של ראש השב"כ לשר המשפטים לוין

ראש השב"כ פנה בימים האחרונים לשר לוין וביקש ממנו לפעות להרגעת השטח. "מהאינדיקציות שיש לנו האווירה מתחממת, חייבים להרגיע את השטח", אמר בר

האזהרה החריגה של ראש השב"כ לשר המשפטים לוין
רונן בר צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

ראש השב"כ רונן בר פנה בימים האחרונים לסגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין וביקש ממנו לפעול להרגעת השטח. ראש השב"כ אמר ללוין: "האווירה מתחממת. ההערכות המצב שלנו הן שהפוטנציאל לאלימות והסלמה הולך וגובר ככל שהרפורמה מתקדמת. צריך לעשות הכול כדי להרגיע את השטח". כך דווח בחדשות 12. בלשכתו של סגן ראש הממשלה ושר המשפטים לא התייחסו לידיעה. גם מהשב"כ טרם נמסרה תגובה.

בהקשר זה נזכיר כי, אתמול (ראשון), המשנה ליועצת המשפטית לממשלה גיל לימון, העביר ללשכת ראש הממשלה מכתב מטעם היועצת גלי בהרב-מיארה בו נכתב כי התבטאויות של ראש הממשלה בנימין נתניהו למען הרגעת הרוחות אינן בגדר ניגוד העניינים. "יובהר: התבטאויות פומביות של ראש הממשלה שעניינן שמירה על הסדר הציבורי והרגעת הרוחות בקרב הציבור, אינן בגדר התחומים עליהם חלות ההגבלות הקבועות בהסדר ניגוד העניינים", נכתב.

עם זאת מבהירה היועמ"שית כי, "בכל מצב שבו ראש הממשלה מצוי בניגוד עניינים ונדרש כי יפעיל את סמכויותיו, עליו להעבירן לשר אחר שימלא את מקומו. כך נהג ראש הממשלה בעבר. ככל שלפי דעתו נוצר צורך לבצע פעולה שהוא מנוע מלבצע אותה, זוהי אחריותו להעביר אותה למי משרי הממשלה".

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו לא חיכה למכתב של היועמ"שית כדי לקרוא להרגעת הרוחות. הוא עושה זאת בהתבטאויות פומביות במשך שבועות ולא נדרש לאישור על כך מאיש".

עוד נאמר בהודעה מטעמו של נתניהו: "לא יעלה על הדעת שבמדינה דמוקרטית יש מי שחשב שניתן למנוע מראש ממשלת ישראל לקרוא לאחדות ולהרגעת הרוחות, או להשתיק את מי שנבחר רק עכשיו באופן דמוקרטי ומייצג מיליוני אזרחים".

 

 

יריב לוין רונן בר הרפורמה המשפטית אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד