ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לקראת ההצבעה במליאה

לפיד: "כל הניסיונות להוביל להידברות נתקלו בסירוב מוחלט"

ראש האופוזיציה תקף בפתח ישיבת הסיעה את הליך חקיקת הרפורמה המשפטית שצפויה להתחיל היום ואמר: "הממשלה מעלה להצבעה בקריאה ראשונה שני חוקים לביטול הדמוקרטיה בישראל". גנץ לנתניהו: "עצור את הפשע ההיסטורי הזה, כי ההיסטוריה לא תסלח לך"

לפיד: "כל הניסיונות להוביל להידברות נתקלו בסירוב מוחלט"
לפיד בישיבת הסיעה צילום: עוז שכטר/ תדמית

בפתח ישיובת הסיעה התייחסו היום (שני) ראשי המפלגות לרפורמה במערכת המשפט שחלקה הראשון צפוי לעלות במהלך היום להצבעה במליאת הכנסת.

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר בפתח ישיבת סיעתו: "היום בלילה מדינת ישראל תעשה את הצעד הראשון לקראת הפיכתה למדינה לא דמוקרטית. הממשלה מעלה להצבעה בקריאה ראשונה שני חוקים לביטול הדמוקרטיה בישראל".

לפיד הוסיף: "כל הניסיונות להוביל להידברות, של הנשיא הרצוג, של האופוזיציה, של החברה האזרחית, אפילו של האמריקאים, נתקלו בסירוב מוחלט. הממשלה מעמידה פנים שהיא מעוניינת בהידברות, אבל זה שקר. הם חסמו כל ניסיון להידברות בזמן שהם ממשיכים בריצת אמוק לחקיקה חפוזה וחסרת אחריות. לא התקיים דיון אמיתי על הנזק הנורא שייגרם לכלכלה, לפרנסה של כל אחד מאתנו, לא על הסכנות הביטחוניות, לא על העובדה שזה קורע את עם ישראל לגזרים".

עוד אמר לפיד: "זה כבר לא רק המשפט של נתניהו, זה כבר לא רק הפסילה של אריה דרעי. מפלגות הקואליציה הבינו שאם ישראל תפסיק להיות דמוקרטיה הם יוכלו להעביר חוקים של כפיה דתית, הם יוכלו לספח שטחים והם יוכלו לחלק לעצמם תקציבים בלי שאף אחד יפריע להם. חברי הממשלה מתלוננים שיש להם בעיה בהסברה. אין להם בעיה בהסברה, יש להם בעיה במהות".

לדבריו, "יריב לוין ושמחה רוטמן שני אנשים קיצונים מאין כמותם, גוררים אותנו לאסון. אסון כלכלי, אסון בטחוני, מעל לכל אסון לאחדות עם ישראל. לעצם הרעיון שאנחנו עם אחד. התפקיד שלנו הוא לוודא שהם לא יגיעו לקו הגמר. מחוץ לבניין הזה מאות אלפי ישראלים מרימים דגל של ישראל אחרת: דמוקרטית, ליברלית, הגונה והוגנת. מתוך האסון שמתרגש עלינו, צומחת תנועת המונים שמחזירה אותנו למקורות: לערכי מגילת העצמאות, לטוב המשותף".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, אמר בפתח ישיבת סיעתו: "אם אכן איראן מתקרבת לרמת העשרה של 90 אחוז מדובר בחציית קווים אדומים שחייבת להיתקל בתגובה צבאית כלכלית ומדינית. אני קורא לראש הממשלה עצור הכול, במקום לפגוע פגיעה חסרת תקדים בדמוקרטיה, סע לוושינגטון ותדאג שתהיה פגיעה חסרת תקדים באיראן ותגרום לה לעצור".

גנץ הוסיף: "המוכנות שלנו לאפשרות תקיפה באיראן בשנים הקרובות צריכה להיות במוקד העשייה הביטחונית. אנחנו כאופוזיציה אחראית נגבה כל פעולה נכונה בהקשר הזה. בעוד האיום האיראני גובר, הם ממשיכים להחריב את יחסינו בעולם. בעולם נרצחים, והם נאבקים במפגינים במקום בפושעים. האינפלציה עולה והם עולים על בתי המשפט".

עוד אמר גנץ: "בימים האחרונים נפגשתי עם פטריוטים שונים, ועניתי להם למה לא להיכנס להידברות בלי עצירת החקיקה. הם רוצים למסמס אותה ולהגיד ניסינו לדבר. אם רק היו רוצים רפורמה אמיתית, לא רק היו עוצרים את ה-D9 אלא לא היו עולים עליו מלכתחילה. מה שאנחנו רואים עכשיו זה לא רצון לדבר. זה משחק האשמות של משהו שמפסיד בדעת הקהל".

גנץ פנה לנתניהו ואמר: "יגאל אלון אמר – שעם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל, ועתידו לוט בערפל. ואני קורא לנתניהו, שהוא בן של היסטוריון ובקיא היטב בהיסטוריה. אתה יודע שחותמי מגילת העצמאות מתהפכים בקברם, אתה יודע שאתה פוגע בחברה בהווה, ומסכן את עתידנו כחברה מלוכדת וחזקה. עצור את הפשע ההיסטורי הזה, כי ההיסטוריה לא תסלח לך. וההיסטוריה, גם היא, תשפוט אותך".

לסיום הבהיר יו"ר המחנה הממלכתי: "לא נפסיק למחות ולהיאבק על המדינה שלנו – נעשה כל מה שנדרש, בכדי שתפקחו את עיניכם. אין לנו ארץ אחרת. אני מבקש לחזק את המפגינים, לקרוא להם להמשיך במאבק אזרחי נחוש וללא אלימות, ולהודות גם לאלפי השוטרים וגורמי הביטחון שמאפשרים את זכות המחאה ושומרים על הסדר הציבורי".

יאיר לפיד בני גנץ בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד