ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"לא מוכן לשמוע את עמדת הצבא"

דיווח: סמוטריץ' סירב להשתתף בדיון אצל נתניהו

הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיע לפגישה אצל ראש הממשלה כדי להתריע מפני העברת סמכויות יהודה ושומרון לסמוטריץ'. שר האוצר סירב להשתתף בדיון אצל נתניהו מאחר והוא אינו מוכן לשמוע את עמדת הצבא בנושא. לשכת סמוטריץ': "השר מקפיד מאד שלא לערב את הצבא בפוליטיקה"

דיווח: סמוטריץ' סירב להשתתף בדיון אצל נתניהו
סמוטריץ ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי הגיע הערב (שני) לפגישה אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו כשהוא מלווה בשר הביטחון יואב גלנט. במהלך הפגישה, התריע הלוי מפני העברת סמכויות יהודה ושומרון לשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ'.

בתוך כך, על פי דיווח ב'חדשות 13' שר האוצר סמוטריץ' סירב להשתתף בדיון בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין סמכויות יהודה ושומרון - אם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ישתתף בו. 

על פי הדיווח, סמוטריץ' לא מוכן שהרמטכ"ל ישמיע את עמדת הצבא בנושא הזה. עם זאת, בשל העובדה שהרמטכ"ל כבר היה בדרכו לכנסת - הוחלט לקיים את הדיון עם הלוי, ללא סמוטריץ'.

סמוטריץ' והרצי הלוי (לשכת השר).

בתוך כך, גורם ביטחוני בכיר אומר כי "סמוטריץ' מקשה על גיבוש תקציב הביטחון בגלל עיכוב העברת הסמכויות לידיו ועלול לפגוע במוכנות של צה"ל לאתגר הגרעין האיראני".

מלשכת שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ׳ נאמר בתגובה לפרסום: "השר סמוטריץ׳ מקפיד מאד שלא לערב את הצבא בפוליטיקה. הסמכויות יוסדרו הערב בין השר סמוטריץ לבין ראש הממשלה והשר גלנט".

עוד נאמר בהודעת לשכת סמוטריץ': "השר סמוטריץ׳ והרמטכ״ל נפגשו מספר פעמים בשבועות האחרונים וקיים שיח פתוח ומצוין ביניהם. כעת, הרמטכ״ל מביא את עמדתו המקצועית בפני ראש הממשלה וטוב שכך, מיד לאחר מכן תתקיים פגישה פוליטית שבה הנושא יוכרע".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לפרסום ואמר: "שר האוצר ושר הביטחון החליפי לא מוכן להגיע לפגישה ביטחונית אצל רה״מ בגלל שהרמטכ״ל נוכח בחדר. תקראו את זה שוב. תבינו כמה מדינת ישראל שבויה היום על ידי קיצוניים פנאטיים שלא סופרים את ראש הממשלה ממטר והבטחון הלאומי שלנו מופקר".

בצלאל סמוטריץ יואב גלנט הרצי הלוי בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד