כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"תוצאת המלחמה בסכנה"

האיחוד האירופי בוחן דרכים להגביר את ייצור התחמושת

דיפלומטים של האיחוד האירופי מזהירים שבעלי ברית האיחוד האירופי ונאט"ו חייבים למצוא דרכים לספק במהירות אלפי פגזי ארטילריה לאוקראינה או להתמודד עם הסיכוי שהיא תפסיד במלחמה נגד רוסיה

האיחוד האירופי בוחן דרכים להגביר את ייצור התחמושת
ארטילריה אוקראינית צילום: Pixabay

האיחוד האירופי חייב למצוא דרכים לספק במהירות אלפי פגזי ארטילריה לאוקראינה או להתמודד עם הסיכוי שהיא תפסיד במלחמה נגד רוסיה, כך הזהירו ביום שני דיפלומטים בכירים באיחוד האירופי, כאשר מלאי התחמושת של האיחוד האירופי מתדלדל.

"הנושא החשוב והדחוף ביותר כיום עבור הצבא האוקראיני הוא זרם רציף של תחמושת", אמר ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, לפני שניהל את פגישת שרי החוץ של הגוש. "אם ניכשל בכך, באמת, תוצאת המלחמה בסכנה".

בורל אמר כי הכוחות הרוסיים יורים כ-50,000 כדורי ארטילריה בכל יום וכי יש להעלות את האספקה ​​של אוקראינה לאותה רמה. הערכות מצביעות על כך שאוקראינה יורה עד 6,000-7,000 פגזי ארטילריה מדי יום, כשליש מהסך הכולל של רוסיה בשנה אחת לתוך המלחמה.

המבוקשים ביותר, הדגיש בורל, הם כדורי ארטילריה בקוטר 155 מ"מ. הוויכוח בין השרים התמקד בדרכים לבצע רכישות משותפות של תחמושת ולהשתמש בקרן מיוחדת של האיחוד האירופי כדי לספק מימון נוסף. עם זאת, התעשייה הביטחונית דורשת הזמנות ארוכות טווח כדי לעמוד ולהרחיב את קווי הייצור שלה ואינה יכולה פשוט להגביר את האספקה ​​בן לילה.

"עלינו להשיק נהלים להגדלת היכולת של התעשייה האירופית לייצר יותר ומהר יותר", אמר בורל, והוסיף כי "הדרך הטובה ביותר לספק תחמושת לאוקראינה היא לקחת מהמאגרים שכבר קיימים בצבאות אירופה".

"צריך לתת עדיפות לאספקה ​​לצבא אוקראינה ככל שנוכל", אמר לכתבים לאחר שהפגישה הסתיימה ללא הסקת מסקנות רשמיות.

מלחמת אוקראינה רוסיה איחוד אירופי תחמושת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד