כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
משבר יוקר המחיה

לונדון: ארוחות חינם לכל ילדי בית הספר; החרדים לא זכאים

ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, הודיע ​​שהוא משיק תוכנית להעניק לכל תלמיד בית ספר יסודי ארוחות חינם לשנת הלימודים הבאה. מלשכת ראש העיר נמסר כי המימון החד-פעמי עשוי לסייע ליותר מ-270,000 ילדים בבירה במהלך שנת הלימודים 2023-24. החרדים מחוץ לתוכנית כי מוסדות החינוך החרדיים לא ממסדיים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ראש עיריית לונדון הכריז על תוכנית חירום לספק ארוחות חינם לכל הילדים הלומדים בבתי ספר יסודיים ממלכתיים בבירה, כחלק ממאבק הבריטים ביוקר המחיה. מוסדות החינוך החרדיים לא זכאים לכך, מאחר והם לא ממסדיים.

"משבר יוקר המחיה אומר שמשפחות וילדים ברחבי העיר שלנו זקוקים נואשות לתמיכה נוספת", אמר ראש העיר סאדיק חאן, שבעצמו קיבל ארוחות חינם בילדותו.

התוכנית 130 מיליון ליש"ט (156 מיליון דולר) תפעל במשך שנת הלימודים הקרובה החל מספטמבר ותחסוך למשפחות כ-440 ליש"ט (529 דולר) לילד. זה גם יעזור לצמצם את "הסטיגמה שיכולה להיות קשורה להיעדר הכנסה נמוכה", נאמר בהצהרה.

רבע מכלל תלמידי לונדון, כולל אלה בתיכון, כבר זכאים לארוחות בית ספר חינם על פי קריטריונים לאומיים המבוססים בעיקר על הכנסת משק הבית, על פי נתונים רשמיים. התוכנית החדשה צפויה לסייע לכ-270,000 תלמידים שאינם זכאים כעת, על פי הערכות של חוקרים מטעם רשויות העיר.

מספר זה תואם את ההערכות כי כ-210,000 ילדים שחיים בעוני בלונדון אינם זכאים לארוחות בית ספר חינם מכיוון שקריטריוני הזכאות "כל כך מגבילים".

סקר של יותר מ-2,700 מבוגרים בבריטניה, שפורסם על ידי המשרד לסטטיסטיקה לאומית (ONS) ביום שני, מצא כי 51% היו מודאגים מהאפשרות שלא יוכלו לחמם את בתיהם בחורף מפאת יוקר הגז.

כ-60% מהנשאלים, שנשאלו בין ה-25 בינואר ל-5 בפברואר, אמרו שהם משתמשים בפחות גז או חשמל בבית כדי להתמודד עם העלות המוגדלת של חשבונות המזון, הדלק והאנרגיה.

מזון ארוחות לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד