כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לעג וקלס

ביקורו של ביידן הותיר את המומחים הצבאיים של מוסקבה זועמים

ביקורו של ביידן באוקראינה עורר זעם בחוגים פרו-צבאיים ואולטרה-לאומיים רוסיים. פוטין ינאם היום נאום מרכזי שבו הוא צפוי להציג את ההישגים כביכול של מה שהוא מכנה "מבצע צבאי מיוחד"

ביקורו של ביידן הותיר את המומחים הצבאיים של מוסקבה זועמים
הנשיא ביידן עורך ביקור מפתיע בקייב צילום: משרד הנשיאות האוקראיני

ביקורו המפתיע של הנשיא ג'ו ביידן באוקראינה עורר כעס ומבוכה בקרב רבים מאנשי הצבא של רוסיה ביום שני, והגביר את הלחץ על הנשיא ולדימיר פוטין בזמן שהמנהיג הרוסי מתכונן להצדיק את פלישתו המגמגמת בנאום לאומי בהמשך היום.

הביקור ההיסטורי של ביידן הגיע ימים ספורים לפני יום השנה לפלישה של רוסיה לאוקראינה, והעניק דחיפה סמלית לקייב בנקודת זמן מכרעת בסכסוך.

אבל הביקור עורר זעם בחוגים פרו-צבאיים ואולטרה-לאומיים הרוסיים, כיוון שביידן הגיע לקייב ערב נאום מרכזי שבו הנשיא הרוסי צפוי להציג את ההישגים כביכול של מה שהוא מכנה "מבצע צבאי מיוחד"כך דיווחה רשת CNN.

"ביידן בקייב זו השפלה מופגנת של רוסיה", כתב העיתונאי הרוסי סרגיי מרדן בתגובה חריפה בערוץ הטלגרם שלו. "סיפורים על היפרסוניקה מופלאה עשויים להישאר לילדים. ממש כמו לחשים על מלחמת הקודש שאנו מנהלים עם המערב כולו, אני מניח שיש הפסקות צהריים במלחמת קודש", אמר.

יוצא הצבא הרוסי וקצין שירות הביטחון הפדרלי (FSB) לשעבר, איגור גירקין, אמר כי ביידן יכול היה לבקר בחזיתות במזרח אוקראינה ולצאת ללא פגע.

"לא אתפלא אם הסבא (הוא ממילא לא טוב לשום דבר מלבד פרובוקציות פשוטות) יבוא גם לחזית ולא יקרה לו כלום", אמר גירקין. גירקין נמנה עם מספר בלוגרים צבאיים קשוחים - שלחלקם יש מאות אלפי עוקבים ומספקים ניתוח של המלחמה עבור חלקים גדולים של האוכלוסייה הרוסית - שביקרו שוב ושוב את מה שהם רואים כגישה "רכה" בשדה הקרב מצד גנרלים רוסים. עבור רבים, ביקורו של נשיא ארה"ב היה סמל נוסף לקרב מדשדש.

חשבון טלגרם המנוהל על ידי אנשי צבא וחיל הים הרוסי, זפיסקי מיכמנה פטיצ'קינה, ציין באופן אירוני כי ביידן הגיע לקייב לפני נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "כמעט שנה לאחר תחילת המבצע הצבאי המיוחד, אנו ממתינים בעיר הרוסית [קייב] לנשיא הפדרציה הרוסית, אך לא ל[נשיא] ארצות הברית", נכתב.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ג'ו ביידן קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד