כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"יש לנו ראיות"

סין מאשימה את ממשל ביידן בהפצת שקרים

סין תוקפת את הטענות של ארה"ב כי היא עשויה לשלוח "תמיכה קטלנית" לרוסיה במלחמתה באוקראינה, סין האשימה את ממשל ביידן בהפצת שקרים, והגנה על הקשר הקרוב שלה עם רוסיה. פקיד מדיניות החוץ בכיר של סין הגיע למוסקבה לשיחות עם בכירים רוסים

סין מאשימה את ממשל ביידן בהפצת שקרים
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: צבא אוקראינה

סין יוצאת נגד הטענות של ארה"ב כי היא עשויה לשלוח "תמיכה קטלנית" כדי לסייע לרוסיה במלחמתה באוקראינה, הסינים האשימו את ממשל ביידן בהפצת שקרים. הסינים הגנו על הקשר הקרוב עם רוסיה. אתמול פקיד מדיניות חוץ בכיר של סין הגיע למוסקבה לשיחות, כך לפי התקשורת הרוסית.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי נשיא סין, שי ג'ינפינג, מנסה לשמור על היחסים עם רוסיה קרובים, אך גם לתקן את הקשרים עם מעצמות המערב. הוא ביקש לשמר את היחסים עם הנשיא פוטין, תוך שהוא מציב את בייג'ינג כצופה מן הצד, לצד ניסיון לשדל את מוסקבה וקייב לשיחות שלום.

במהלך סוף השבוע, שר החוץ האמריקני, אנטוני בלינקן, ציין שיש לו ראיות לכך שמאחורי הקלעים, בייג'ין נוטה לכיוון תמיכה חזקה יותר בפוטין ו"שוקלת לספק תמיכה קטלנית לרוסיה בתוקפנותה נגד אוקראינה".

בלינקן אמר שהוא הזהיר את מקבילו הסיני שיהיו השלכות חמורות אם זה יקרה. כשנשאל על ההאשמות מצד בלינקן ובכירים אמריקאים אחרים, אמר וואנג וונבין, דובר משרד החוץ הסיני, כי דווקא להיפך, "ארה"ב הייתה מעורבת בשפיכות דמים באוקראינה".

"זו ארה"ב ולא סין, שסיפקה ללא הרף נשק לשדה הקרב, וארה"ב אינה מוסמכת להוציא פקודות כלשהן לסין", אמר וואנג במסיבת עיתונאים בבייג'ינג. "וושינגטון", הוסיף וואנג, "צריכה להפסיק להתנער מאחריות ולהפיץ חדשות מזויפות, סין תמשיך לעמוד איתן בצד של דיאלוג וצד של שלום".

סין ארה''ב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד