כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שוברים שתיקה

ביקורת ברשתות החברתיות ברוסיה על רבבות המתים

ביקורת על המלחמה באוקראינה מתפשטת ברשתות החברתיות הרוסיות בזמן שיקיריהם נהרגים. קריאות לסיים את המלחמה ושאלות לגבי מטרותיה מופיעות בשלל ההודעות שכתבו גולשים באינטרנט, כולל אנשים שמתאבלים על חיילים רוסים שלא ישובו הביתה

ביקורת ברשתות החברתיות ברוסיה על רבבות המתים
אילוסטרציה צילום: unsplash

פוסטים המגנים את אובדן החיילים הרוסים ומבקרים את מלחמת אוקראינה מתפרסמים באחד מאתרי המדיה החברתית הפופולריים ביותר ברוסיה, למרות העמדה הנוקשה של המדינה בנוגע להתנגדות למלחמה. הפוסטים כתובים ברוסית ונראה שהם מגיעים מחשבונות של אזרחים רוסים אמיתיים ב-VKontakte, פלטפורמה הדומה לפייסבוק.

"המלחמה הארורה הזו לקחה לי עוד אדם יקר, ובכן, בשביל מה!!??", כתבה צעירה זועמת אחת המתאבלת על בן בעלה המנוח. "שוברים שתיקה" היא ציינה. היא גם פרסמה תמונה של שניהם עם חיוכים רחבים למצלמה. אחרים פרסמו הודעות דומות.

אישה אבלה אחרת כתבה: "עכשיו אתה צעיר בן עשרים ושתיים עם עיניים כחולות נוצצות וחיוך בהיר, אבל המלחמה הארורה הזו מחקה את החיוך מפניך כשאתה באדמה". גולש אחד קרא לסיום המלחמה, ומיתג אותה כ"מטחנת בשר" בהתייחסות למספר הרב של החיים שהיא גבתה. אחר כתב: "הגברים האלה מתו מוות נורא". הודעות אלו פורסמו בדפים שהוקמו כדי להנציח את האנשים שמתו בלחימה באוקראינה, כך דיווחה רשת 'סקיי ניוז'.

"תפסיק את המלחמה", נכתב תחת תמונת חייל הרוג, אחר כתב "מדוע שהכוחות המזוינים של אוקראינה לא יגנו על ביתם כאשר הוא מותקף?".

פייסבוק רשתות חברתיות מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד