י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ההתנכלות נמשכת

כתבה מגמתית ושקרית: החרדים תוקפים את 'הניו יורק טיימס'

פקידי החינוך בקרית יואל - ניו יורק תוקפים את ה'ניו יורק טיימס', לאחר שהעיתון הציג את המנהלים כמושחתים שמעבירים את כספי משלם המסים בצורה לא נכונה לבתי הספר המועדפים עליהם. מערכת החינוך: "כל דולר פדרלי שהוצא מאושר על ידי מחלקת החינוך של מדינת ניו יורק"

כתבה מגמתית ושקרית: החרדים תוקפים את 'הניו יורק טיימס'
בניין ה'ניו יורק טיימס' צילום: Pixabay

עיתון ה'ניו יורק טיימס' ממשיך בכתבות מכפישות נגד מוסדות החינוך החרדיים, העיתון התייחס למנהלי מוסד חינוכי בקריית יואל - ניו יורק בעיר כמושחתים שמעבירים את כספי משלם המסים בצורה לא נאותה, לבתי הספר המועדפים עליהם. העיתון כתב: "רואי החשבון בניו יורק גילו ניגוד עניינים משווע, שניים מחברי מועצת המנהלים של מחוז בית הספר הצביעו על שימוש בעשרות מיליוני דולרים מס כדי לשכור בניין מארגון בית ספר דתי פרטי שהם גם עזרו בניהולו".

לטענת העיתון, "מיליוני דולרים של חינוך ציבורי ממשיכים לזרום לאותו ארגון בית ספר דתי ושלוחותיו". עוד נאמר: "המחוז השתמש בכסף ממימון פדרלי שקיבל במהלך מגיפת הקורונה כדי להרוויח מיליוני דולרים בתיקונים בבניינים בבעלות עמותה קשורה".

מפקח המחוז, יואל פטלין, אמר שמערכת בתי הספר גאה בחינוך שהיא מספקת לתלמידיה וכי אף פקיד במחוז או חבר הנהלה מעולם לא פעל בצורה לא נכונה. "אם אתה חושב שיש להחמיר או לשפר את המדיניות והנהלים שלנו בגלל ניגוד העניינים, ואתה חושב שזה ראוי לחדשות, כך יהיה", אמר פטלין לכתב העיתון. "אבל אל תתן רושם שמועצת החינוך של קרית יואל מפנה או מנצלת כספים פדרליים וממשלתיים לבתי ספר וארגונים דתיים פרטיים, כי זה לא נכון".

עוד אמר פטלין: "לדעתי הנרטיב השקרי הזה יוצר תפיסה שגויה, וכתוצאה מכך הוא מפנה ציניות, אימה ואלימות כלפי הקהילה היהודית".

בהודעה שפורסמה מטעם פקידי החינוך בקרית יואל נכתב כך: "הסיפור שפורסם  ב"ניו יורק טיימס" על התמיכה בישיבות הפרטיות מכספי ציבור סוקר בצורה לא הוגנת כדי להעביר נרטיב שקרי של מועצת בית ספר שמתעלמת מניגודי עניינים כביכול ומזרימה באופן לא הולם את כספי משלמי המסים. לארגונים דתיים. שום דבר לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת.

המחוז ומועצת החינוך שלו פועלים ללא לאות כדי להבטיח עמידה בכל החוקים והתקנות החלים בכל היבטי פעילותו ועוברים מדי שנה ביקורות קפדניות של המדינה.

חוזי השכירות ארוכי הטווח שה'טיימס' מציין במאמרו מיועדים למבנים המשמשים אך ורק לתלמידינו בעלי צרכים מיוחדים, וחוזי השכירות אושרו על ידי נציב החינוך. יתרה מכך, המתקנים הושכרו במחיר נמוך מהמחיר בשוק. כל שיפור שנעשה במתקנים הללו מאושר על ידי המדינה והם יועילו לתלמידים שלנו, ולא לבעל הנכס.

יתר על כן, ה"טיימס" כותב שמיליוני דולרים זורמים לבתי הספר החרדיים אך מתעלם מהעובדה שאין לנו שיקול דעת לשמור את הכסף הזה עבור תלמידי בית הספר הציבורי שלנו, וכל דולר פדרלי שהוצא מאושר על ידי מחלקת החינוך של מדינת ניו יורק.

הסברנו את כל זה ל"טיימס" ובילינו אינספור שעות עם כתב החינוך של העיתון על פעולות והוצאות המחוז כדי לספק לו הבנה מעמיקה יותר של הקהילה שלנו, המחויבויות המשפטיות שלנו לבתי הספר הלא-ציבוריים הממוקמים במחוז בית הספר, והקשר לחוזי השכירות שלנו. למרבה הצער, התעלמו מכך לטובת סיפור שאינו מדויק, מטעה, ולדעתנו מסוכן, שכן הוא מגיע בתקופה שבה האנטישמיות וההתקפות על הקהילה היהודית הן ברמה הגבוהה ביותר מזה עשרות שנים.

ה'ניו יורק טיימס' בחר להשמיץ את חברי הדירקטוריון המסורים שלנו, הצוות המנוסה שלנו והשירותים המקצועיים שלנו".

 

קרית יואל ניו יורק טיימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד