כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
על רקע העלאת הריבית

עימות בין השרים: "נגד אמירות פופוליסטיות"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ נגד שר החוץ אלי כהן שדרש ממנו לייצר מתווה מול הנגיד להפסקת העלאות הריבית. סמוטריץ': "עצמאות בנק ישראל כמי שמנהל את המדיניות המוניטרית של ישראל היא חיונית לכלכלה חזקה ומתפתחת"

עימות בין השרים: "נגד אמירות פופוליסטיות"
אלי כהן וסמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עימות בין שר החוץ אלי כהן לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' על רקע עליית הריבית אתמול (ראשון). השר כהן עדכן כי פנה לשר סמוטריץ' כדי שיפעל לגבש מתווה מול נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון להפסקת המשך העלאות הריבית.

"ביקשתי מחברי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לגבש מתווה מול נגיד בנק ישראל להפסקת עליות הריבית", עדכן שר החוץ אלי כהן בחשבון הטוויטר שלו והוסיף כי "על רקע התמתנות האינפלציה, לא הייתה הצדקה להעלאת את הריבית היום, שממשיכה את ההתעמרות בבעלי המשכנתאות. לכל המתלהמים שמתעלמים מההשלכות הקשות של העלאת הריבית: שיח והסכמה בין האוצר לבנק ישראל הוא הכרחי. גיבוש מתווה משותף יאפשר את מיתון עליות הריבית החדות, שאינן מוצדקות נוכח רמת האינפלציה בישראל".

כעבור שעות הגיב לו שר האוצר סמוטריץ' ואמר: "העלאת הריבית אכן מקשה על משקי בית רבים, אבל עצמאות בנק ישראל כמי שמנהל את המדיניות המוניטרית של ישראל היא חיונית לכלכלה חזקה ומתפתחת, וכשר אוצר אעמוד על שמירתה כנגד אמירות פופוליסטיות".

לדבריו, "כממשלה תפקידנו להיאבק ביוקר המחיה באמצעות ניהול מדיניות פיסקלית אחראית וגיבוש תקציב טוב שישקיע בתשתיות צמיחה עתידית וגם יכלול חבילת הקלות מידיות לציבורים הזקוקים לכך. כך נעשה בעזרת השם".

בצלאל סמוטריץ אלי כהן העלאת ריבית בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד