כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לראשונה מאז 2011

אחרי שנים: מה חיפש נשיא סוריה אסד בעומאן

לראשונה מאז מלחמת האזרחים בסוריה שהחלה ב-2011, ביקר נשיא סוריה אסד בסולטנות עומאן ושמע שם כי עומאן תמשיך לסייע לסוריה להתגבר על נזקי רעידת האדמה ולהתמודד עם השלכות הסנקציות שמוטלות עליה

אחרי שנים: מה חיפש נשיא סוריה אסד בעומאן
נשיא סוריה בשאר אסד צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

הנשיאות הסורית מודיעה כי נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, הגיע לסולטנות עומאן המפרצית לביקור עבודה, במהלכו נפגש עם הסולטן הית'ם בן טארק, זאת לאחר שבחודש שעבר ביקר אסד באיחוד האמירויות לראשונה מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011.

הנשיאות הסורית מפרסמת פרטים נוספים על אודות הביקור: במהלך פגישתם מסר בן טארק לאסד תנחומים על קרבנות רעידת האדמה, בהבטיחו כי עומאן תמשיך לסייע לסוריה להתגבר על נזקי הרעש ועל השלכות הסנקציות המוטלות על המדינה.

השניים דנו בשורה של סוגיות אזוריות ובינלאומיות העומדות על סדר היום, ובראשן - המאמצים לשמירה על ביטחון ויציבות באזור. במהלך שיחתם, העלה אסד על נס את מדיניותה המאוזנת והעקבית של עומאן בסוגיות אלה, והביע את רצונו שהסולטאנות תמלא תפקיד נכבד יותר בעולם הערבי, לתועלת עמי האזור.

הסולטאן בן טארק, מצידו הביע את רצונו להשבת היחסים התקינים בין סוריה למדינות ערב האחרות. עוד נמסר כי השניים הסכימו להעמיק את היחסים הבילטרליים בין מסקט לדמשק בכל התחומים..

יצוין כי בין מדינת ישראל לסולטנות עומאן מתקיימים מגעים לא רשמיים. עומאן כמדינה ערבית תומכת באופן רשמי במדינות ערב במסגרת הסכסוך הישראלי-ערבי ארוך השנים.

סוריה בשאר אסד עומאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד