כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
על רקע קידום הרפורמה

סקר: לו הבחירות היו היום, נתניהו היה מנצח?

על רקע העברת הרפורמה המשפטית, מסתבר שלו הבחירות היו נערכות היום - עדיין לא היתה הכרעה בבחירות. כך עולה מסקר קמיל פוקס שמעריך כי קואליציית נתניהו היתה זוכה ל-56 בלבד | זו חלוקת המנדטים

סקר: לו הבחירות היו היום, נתניהו היה מנצח?
נתניהו עם שרי הליכוד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשעה שהכנסת דנה אמש (שני) בנושא הרפורמה המשפטית פורסם ב'חדשות 13' סקר שערך פרופ' קמיל פוקס ממנו עלה כי הקואליציה מאבדת תוך חודשיים מאז הקמתה לא פחות משמונה מנדטים ובעצם לו הבחירות היו נערכות היום לא ראינו ניצחון סוחף בדמות 64 מנדטים אלא 56 בלבד.

לפי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היתה יורדת מ-32 מנדטים ל-27 ואילו 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד היתה עולה מ-24 ל-26 מנדטים.

עוד לפי הסקר, מפלגת 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ עולה מ-12 ל-14 מנדטים, לעומת 'הציונות הדתית-עוצמה יהודית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר שהיתה יורדת מ-14 ל-12 בלבד. מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי היתה יורדת מ-11 ל-10, 'יהדות התורה' בראשות יצחק גודלקנופף היתה שומרת על כוחה עם 7 המנדטים.

מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס מתחזקת ל-6 מנדטים ואילו 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן היתה נחלשת ל-5 מושבים, חד"ש תע"ל בראשות איימן עודה היתה שומרת על כוחה עם 5. וכך גם 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי עם 4 בלבד. בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה היתה עוברת עם 4 מושבים ואילו מפלגת 'מרצ' עדיין לא עוברת את אחוז החסימה והיתה נשארת בחוץ.

הסקר כלל 902 נשאלים, מהם 801 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.2%.

 

קמיל פוקס ראש הממשלה בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית סקר מנדטים ערוץ 13 בחירות לכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד