כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הסכמים נוספים בדרך?

השר במסר לאמריקאים: "ישראל תישאר דמוקרטית"

שר החוץ אלי כהן הופיע הבוקר בפני "ועידת הנשיאים ה-48" המתקיימת בירושלים: "אני מבטיח שכל החלטה שתתקבל בכנסת. בעניין הרפורמה המשפטית תשאיר את ישראל מדינה דמוקרטית". בעניין אוקראינה אמר כהן: "עדכנתי את הנשיא זלנסקי שישראל תתמוך השבוע בהחלטה באו"ם"

השר במסר לאמריקאים: "ישראל תישאר דמוקרטית"
שר החוץ אלי כהן בועידה צילום: באדיבות המצלם

שר החוץ, אלי כהן, הופיע הבוקר בפני ראשי הארגונים היהודיים מארה"ב המבקשרים בארץ במסגרת "ועידת הנשיאים ה-48" המתקיימת בירושלים. השר כהן התייחס בדבריו למספר סוגיות וביניהן הרפורמה המשפטית, הסיוע הישראלי לאוקראינה והנושא האיראני.

בפתח דבריו אמר כהן: "כשר החוץ של מדינת ישראל אני מצהיר שיש לנו מחויבות מלאה ליהודי התפוצות, בכל מקום ובכל נקודה בעולם. אחים שלנו אתם. אנחנו חולקים ערכים משותפים. התמיכה שלכם בישראל היא קריטית בימים רגילים ובמיוחד ברגעי משבר".

בעניין הרפורמה המשפטית אמר שר החוץ: "אתם רואים את מה שמתרחש בישראל בתקופה האחרונה. את ההפגנות ואת השיח בציבור ביחס לרפורמה שהממשלה מובילה במערכת המשפט. אני יכול להבטיח לכם שכל החלטה שתתקבל בסופו של דבר בכנסת בעניין הרפורמה המשפטית תשאיר את ישראל מדינה דמוקרטית".

בעניין המשבר באוקראינה אמר השר: "הייתי בקייב בשבוע שעבר. עדכנתי את הנשיא זלנסקי שישראל תתמוך השבוע בהחלטה באו"ם. אנחנו, כמובן, נמשיך לסייע מבחינה הומניטרית, ובנוסף נסייע לאוקראינה במערכות הגנה מפני טילים שיש ברשותנו".

"ועידת הנשיאים" משמשת כגוף התיאום המרכזי של כלל הקהילות ביהדות ארצות הברית. הגוף הוקם לבקשת הממשל האמריקאי בשנת 1956 במטרה לרכז את פעולות הממשל אל מול הציבור היהודי. מאז היווסדו הגוף עומד לימין מדינת ישראל באופן המבטיח את שמירת היציבות הבטחונית של המדינה תוך הגנה על האינטרסים שלה ברחבי העולם.

בנושא האיראני הרחיב שר החוץ ופרס את עמדתו: "הסכמי אברהם, שנחתמו לפני שנתיים, הם פורצי דרך. זו פעם ראשונה שישראל חותמת הסכמים עם מדינות מוסלמיות שאין לה גבול איתן. מדובר בהסכמים שמגבירים את היציבות באזור ויוצרים קואליציה רחבה נגד איראן. אנחנו פועלים בצורה קרובה עם הממשל האמריקאי על מנת להרחיב את הסכמי אברהם ולחתום הסכמים נוספים כבר במהלך השנה הקרובה".

עוד אמר השר: "איראן זה האתגר הגדול עבור ישראל. אנחנו המדינה היחידה בעולם שחשופה לאיום האיראני הרחב. אנחנו מתמודדים עם חיזבאללה, שהיא שלוחה של איראן שפועלת נגדנו מלבנון וסוריה, וכן עם חמאס, שלוחה נוספת, מעזה וביהודה ושומרון. איראן היא המממנת מספר אחת של הטרור העולמי. הטרור שאיראן מממנת רוצח אזרחים באירופה. איראן קרובה מאוד להעשרה של 90% באורניום. ארה״ב חייבת לשים איום צבאי אמין על השולחן באופן מיידי".

שר החוץ איראן מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד