כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שנה לפרוץ המלחמה

פוטין בנאום לאומה: "נחליט בקרוב על פעולות צבאיות מיוחדות"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא נאום בפני בתי המחוקקים, בדיוק שלושה ימים לפני התאריך בו פרצה המלחמה ותקף את המערב ובעיקר את ארה"ב: "מנסה להפוך את העימות המקומי לגלובלי, קיומה של ארצנו מונח על כף המאזניים". עוד אמר: "נחליט בקרוב על פעולות צבאיות מיוחדות"

פוטין בנאום לאומה: "נחליט בקרוב על פעולות צבאיות מיוחדות"
ולדימיר פוטין צילום: פייסבוק רשמי

היום (שלישי) נשא נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נאום בפני הפרלמנט הרוסי על רקע ביקורו המפתיע הנשיא ביידן אמש בקייב ושלושה ימים לפני יום השנה לפרוץ המלחמה באוקראינה. בפתח נאומו שעבר בשידור חי לאומה, ציין כי "אנחנו בתקופה קשה, אנחנו נחליט בקרוב על פעולות צבאיות מיוחדות, צעד אחר צעד". לדבריו, "עשינו הכול כדי לפתור את הבעיה הזו בדרכי שלום, ניהלנו משא ומתן כדי לפתור את העימות בשלום, אבל מאחורי הגב שלנו הוכן תרחיש שונה מאוד". בהמשך התייחס לצבא האוקראיני ואמר כי הוא "משתמש במאפיינים נאצים בשדה הקרב".

פוטין תקף בחריפות את המערב, יממה לאחר ביקורו של הנשיא ביידן באוקראינה, ואמר כי: "הם אלו שהתחילו את המלחמה, ואנחנו משתמשים בכוח כדי לסיים אותה". עוד אמר כי המערב כבש בפועל את אוקראינה וניסה להפוך אותה ל"אנטי-רוסית" בכדי להשיג לעצמו "כוח בלתי מוגבל". היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן הגיב להאשמות של פוטין ואמר: "אם רוסיה תפסיק את המלחמה באוקראינה ותחזור הביתה, היא תיגמר".

עוד האשים פוטין את המערב ואמר: "המערב מנסה להפוך את העימות המקומי לגלובלי, קיומה של ארצנו מונח על כף המאזניים, זה בלתי אפשרי להביס את הצבא שלנו בשדה הקרב. רוב האזרחים הרוסים תמכו בפעולות ההגנה בחבל דונבאס, ואני רוצה להודות לרוסים על ההחלטה והאומץ על כך, נעשה הכול כדי להחזיר את שלום לאדמה שלנו. לוחמינו בשדה הקרב נלחמים בשביל העתיד והצדק ההיסטורי".

בהתייחסו לזלנסקי וממשלו אמר: "המשטר בקייב לקח את אזרחיו כבני ערובה, אוקראינה משרתת את האינטרסים של המעצמות הזרות שכבשו את המדינה במובן המדיני, הצבאי והכלכלי".

זהו הנאום ה-18 של פוטין באספה הפדרלית, שנועד לשרטט את מצבה והשקפתה של המדינה. נאומו האחרון היה באפריל 2021, לפני שרוסיה פלשה לאוקראינה. הפוליטיקאי מהאופוזיציה הכלוא אלכסיי נבלני האשים את פוטין בהרס עתידה של רוסיה למען שאיפותיו האישיות. "הוא רוצה להיכנס להיסטוריה בתור 'הצאר הכובש'", אמר נבלני.

 

ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד