ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
העולם ממשיך ללחוץ

שר המשפטים הגרמני נועד עם לוין והביע דאגה מהרפורמה המשפטית

שר המשפטים הגרמני נפגש עם מקבילו הישראל והביע בפניו דאגה מפני הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה. הפגישה נערכה יום אחרי שהכנסת אישרה את סעיפיה הראשונים של הרפורמה המשפטית. לשכת לוין: "השר הגרמני שאל שאלות על התוכנית המשפטית וקיבל תשובות"

שר המשפטים הגרמני נועד עם לוין והביע דאגה מהרפורמה המשפטית
יריב לוין צילום: ערוץ כנסת

שר המשפטים הגרמני מרקו בוכמן נועד היום (שלישי) עם סגן ראש הממשלה ושר המשפטים הישראלי יריב לוין, והביע בפניו דאגה מפני הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה. כך דווח ב'ווואלה'. גרמניה נחשבת לבעלת הברית הכי חשובה של ישראל באירופה והשנייה בחשיבותה בעולם אחרי ארה"ב. 

עד כה נמנעה גרמניה מהבעת עמדה פומבית כלפי מהלכי ממשלת ישראל במערכת המשפט. בוכמן שהעביר מסר ללוין בנושא במהלך השיחה הסגורה ביניהם הוא הדרג הגבוה ביותר בו הועלה הנושא בין המדינות עד כה.

בוכמן הגיע לישראל למרות הוראתה של שרת החוץ הגרמנית אנלינה ברבוק שביקשה מכל שרי ממשלה גרמניה לא לבקר בישראל עד אשר יתבהרו מהלכיה של הממשלה החדשה. עם זאת, שר המשפטים הגרמני שהחליט בכל זאת לבקר בישראל כדי לפתוח תערוכה בנושא השואה ביד ושם צויד במסרים בנושא השינויים במערכת המשפט כדי להעביר אותם למקבילו הישראלי.

בתוך כך, בגרמניה הוחלט כי, במקביל לפגישה עם לוין, ייפגש בוכמן גם עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ועם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

יצוין כי במהלך נאום שנשא אתמול באוניברסיטת תל אביב התייחס בוכמן באופן מרומז לרפורמה המשפטית ואמר כי יש ללמוד מההיסטוריה שדמוקרטיות יכולות לחסל את עצמן אם אין מגבלות על כוחו של הרוב.

שר המשפטים הגרמני אמר: "צריך ללמוד מההיסטוריה שרוב דמוקרטי לא יכול לעשות כל מה שהוא רוצה. לנו בגרמניה יש חוקה שמגבילה את כוחו של הרוב...יש לנו בגרמניה מערכת משפט עצמאית שיכולה לבלום את הממשלה מלבצע מהלכים שנוגדים את החוקה או מפרים את החוק".

הוא ציין כי כדי לבצע שינויים חוקתיים, ההיסטוריה מלמדת שיש להתבסס על הסכמה רחבה. הוא הדגיש שזו הסיבה שבגרמניה יש צורך בשני שליש מהפרלמנט כדי לעשות זאת, דבר שמשמעותו שהאופוזיציה צריכה לאשר אותו גם כן.

לדבריו: "להציג הצעות, לנהל עליהן ויכוח ולהכניס בהן שינויים כדי לשפר אותן אינם סימנים לחולשה אלא סימנים לעוצמה. זה מה שמבדיל דמוקרטיות ליברליות ממשטרים סמכותניים".

מלשכת שר המשפטי יריב לוין נמסר בתגובה לדיווח: "השר הגרמני שאל שאלות על התוכנית המשפטית וקיבל תשובות. השר לוין הסביר על הבעיות בהרכב הוועידה למינוי שופטים ועל העובדה שאין בבית המשפט העליון מספיק ייצוג לכל הקבוצות באוכלוסייה".

יריב לוין הרפורמה המשפטית גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד