כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"מסוכן לישראל"

חברי הכנסת ביקרו במעבדה האוקראינית לחקר המל"טים האיראנים

ביוזמת שר ההגנה האוקראיני, ראשי אגודת הידידות ישראל-אוקראינה, יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ אדלשטיין וח"כ אלקין, ביקרו במעבדה לחקר המל"טים האיראנים במכון מחקר של המודיעין הצבאי האוקראיני. "איראן הופכת את אוקראינה למגרש הניסויים הצבאי שלה וזה מסוכן לישראל"

חברי הכנסת ביקרו במעבדה האוקראינית לחקר המל"טים האיראנים
חברי הכנסת במעבדה צילום: באדיבות המצלם

לקראת סיום הביקור הרשמי בקייב וביוזמת שר ההגנה האוקראיני, ראשי אגודת הידידות ישראל-אוקראינה, יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין ויו"ר סיעת המחנה הממלכתי ח"כ זאב אלקין קיימו ביקור במעבדה לחקר המל״טים האיראנים במכון מחקר של המודיעין הצבאי האוקראיני.

במהלך הביקור הוצגו למשלחת הישראלית מל"טים וחלקי מל"טים איראניים שנתפסו על ידי צבא אוקראינה במהלך המלחמה בשנה האחרונה. בין השאר הוצגו הוכחות שמדובר במל"טים מתוצרת איראן (כתובת בפרסית שבטעות נשמרה בחלק אחד למרות ניסיונות להסוואת המקור), כמו כן תאריכי ייצור שמופיעים על המל"טים המוכיחים בבירור, שסופקו מאז תחילת המלחמה (בניגוד לטענות השקריות של האיראנים).

החוקרים פרסו בפני חברי הכנסת את הממצאים שלהם מחקר המל"טים ואת האתגרים השונים בהתמודדות עם איום מסוג זה. ראשי המכון וראשי משרד ההגנה האוקראיני הביעו בפני חבר כנסת את רצונם לשתף פעולה עם גורמים ישראלים במחקר ההתמודדות עם המל"טים האיראניים וביקשו מחברי הכנסת לקדם שיתוף פעולה זה.

במהלך היום, יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ יולי אדלשטיין וח"כ זאב אלקין ביקרו גם במרכז הקהילה היהודית בקייב יחד עם הרב הראשי לאוקראינה, וזאת במסגרת ביקורם באוקראינה, ולאחר שנפגשו אמש עם הנשיא זלנסקי ואנשי ממשל בכירים, הגיעו ח"כ יולי אדלשטיין וח"כ זאב אלקין לבניין הקהילה היהודית בקייב בלוויית שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי. את פניהם קיבל הרב משה אסמן רבה של אוקראינה שערך להם סיור בבית הכנסת המרכזי 'ברוצקי', במשרדי הרבנות הראשית ובמוסדות הקהילה.

הרב משה אסמן הרב הראשי לאוקראינה אמר בביקור: "אני שמח לראות שלאחר שביקר כאן ידידי שר החוץ אלי כהן, מדינת ישראל ממשיכה לשלוח לכאן נציגים רשמיים שבאים לכאן באמצע המלחמה בכדי למצוא דרכים לעזור לעם האוקראיני ולקהילה היהודית, זאת עמידה בצד הנכון של ההיסטוריה".

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן מל"טים יולי אדלשטיין זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד