כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"הקשר נצחי"

ר"ח אדר מול שערי הר הבית: אלפים בסיבוב השערים

1500 איש הגיעו אמש לסיבוב השערים המסורתי בירושלים המתקיים מידי ראש חודש. הרב יוסי פלאי ממארגני האירוע: "בסיבובי השערים עם ישראל מצביע ברגליים ומראה את הקשר הנצחי שלנו לחזון הגאולה ובניין הבית השלישי"

ר"ח אדר מול שערי הר הבית: אלפים בסיבוב השערים
סיבוב שערים מול שערי הבית צילום: זבול יעקבי

למעלה מ-1500 איש השתתפו אמש (שני) בסיבוב השערים המסורתי בירושלים המתקיים מידי ערב ראש חודש סביב שערי הר הבית. המשתתפים הרבים הקיפו את הר הבית, דרך רחוב הגיא, בלווי מוזיקלי ואמירת פרקי תהילים אל מול שערי הר הבית. מול שער השבטים ערכו המשתתפים תפילת ערבית המונית.

הרב שניאור קץ, ראש ישיבת נחלת ישראל במגדל העמק הצטרף לכבוד ראש חודש אדר לאירוע יחד עם תלמידי הישיבה.

הרב יוסי פלאי, ממארגני הסיבוב אמר: "השמחה הפורצת של חודש אדר, "משנכנס אדר מרבים בשמחה" הורגשה היטב בסיבוב השערים. הסיפור של פורים התרחש אמנם בפרס הרחוקה, אבל מאחורי הקלעים הוא הכנה לבניין בית המקדש השני".

"מקור השמחה הוא המציאות השלימה של בית המקדש, ומשם אנו שואבים המון שמחה בסיבוב השערים. בסיבובי השערים עם ישראל מצביע ברגליים ומראה את הקשר הנצחי שלנו לחזון הגאולה ובניין הבית השלישי", הוסיף.

סיבוב השערים המסורתי הינו מנהג עתיק עוד מלפני כאלף שנה מתקופת הגאונים. בני ירושלים נהגו להקיף את הר הבית ולהתפלל מול שעריו. המנהג חודש לפני עשרים שנה על ידי אגודת אל הר המור. מידי ערב ראש מגיעים לאירוע צעירים, בני נוער, משפחות וילדים.

המשתתפים צועדים מרחבת הכותל המערבי של הר הבית, ומקיפים את שערי ההר מבחוץ תוך תפילה וריקודים. בכל אחד מהשערים נאמר פרק משירי המעלות, השנה ציינו בסיבוב השערים 20 שנה לאירוע.

סיבוב שערים הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד