כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"בלי תנאים מוקדמים"

נתניהו: "שומע את הקולות, בואו נדבר" | לפיד: "לא הזמן לספינים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה להוביל להידברות ובסרטון שמפרסם הוא פונה למתנגדי הרפורמה ומנהיגי האופוזיציה וקורא לשבת ולדבר "ללא תנאים מוקדמים". "אני מאמין שאנחנו יכולים לעשות זאת" | לפיד הגיב: "צלצל לנשיא, תודיע לו שאתה עוצר את כל תהליכי החקיקה"

נתניהו: "שומע את הקולות, בואו נדבר" | לפיד: "לא הזמן לספינים"
יאיר לפיד/בנימין נתניהו צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ביום שאחרי העברת חלקים מהרפורמה המשפטית בקריאה ראשונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה להרגיע את הזעם בקרב תומכי מפלגות האופוזיציה ומתנגדי הרפורמה וקורא להידברות ללא תנאים מוקדמים. לדבריו "ניתן להגיע להבנות".

"זה הזמן לדבר", אמר ראש הממשלה נתניהו בסרטון שפרסם, "אני שומע את הקולות בעם - אני שומע את אלה שמברכים ואני שומע גם את אלה שחוששים. כשיש חילוקי דעות בינינו, אפשר וצריך לדבר, כדי להגיע להסכמות או לפחות לצמצם את אי ההסכמות בינינו".

נתניהו מציין כי ההסכמה היא בידינו. לדבריו, "אני מאמין שאנחנו יכולים לעשות זאת, אבל זה דורש מכולם דבר אחד בסיסי - זה דורש מנהיגות וזה דורש אחריות לאומית", עוד הוסיף ראש הממשלה "אני מחויב לתת את כל הגיבוי והתמיכה שנדרשים כדי להוביל להסכמות, אבל לשם כך צריך לקום ולדבר".

"לצערי", מאשים ראש הממשלה, "עד לרגע זה, בצד השני אף אחד לא קם", ומשכך אומר נתניהו "אז אני קם ואני קורא מכאן בואו נדבר - כאן ועכשיו - בלי תנאים מוקדמים. בלי תירוצים - כדי שיחד נשיג הסכמה רחבה לטובת כל אזרחי ישראל, לטובת המדינה של כולנו".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד השיב לנתניהו ודחה את הצעתו: "מר נתניהו. זה לא הזמן לסיסמאות שיקריות ולספינים. במקום הצהרות לתקשורת, צלצל לנשיא, תודיע לו שאתה עוצר את כל תהליכי החקיקה ומתחיל הידברות במסגרת ועידת הנשיא".

"אזרחי ישראל, אין לי דרך נעימה לומר זאת", אמר לפיד, "ראש הממשלה נתניהו משקר". לטענת לפיד, "כבר שבועות ארוכים שאנחנו מנסים לקיים איתם הידברות. הנשיא הפציר בהם לעצור את החקיקה ולקיים הידברות. האמריקאים ביקשו מהם לעצור את החקיקה ולקיים הידברות, ועם ישראל כולו מבקש מהממשלה למנוע קרע נורא, לעצור את האמוק ולקיים הידברות".

נתניהו יריב לוין הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד