ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"מענה הולם לאתגרים ולאינטרסים"

הכנסת אישרה עוד צעד בדרך לפטור מוויזה לארה"ב

אושר סופית פה אחד: הקדמת ההעברה של פרטי נוסעים טרם הגעת כלי ההסעה לשערי הכניסה לישראל וזאת כחלק מייעול ההליכים וההתמודדות עם האתגרים הביטחוניים

הכנסת אישרה עוד צעד בדרך לפטור מוויזה לארה"ב
ויזה/דרכון. אילוסטרציה צילום: unsplash

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הכניסה לישראל (תיקון מס' 35), התשפ"ג-2023. בהצעה תמכו 20 חברי כנסת ללא מתנגדים.

מוצע לקבוע כי אחראי על כלי הסעה, העתיד להגיע לישראל או לצאת ממנה, יעביר לרשות האוכלוסין וההגירה את הפרטים המופיעים במסמכי הנסיעה של האנשים העומדים להגיע לישראל או לצאת ממנה על אותו כלי הסעה, את מועד הגעתו לישראל, נקודת מוצאו או מועד יציאתו מישראל ויעדו. במקרה שיימצא בבדיקות המקדימות כי אדם מורשה להיכנס לישראל או לצאת ממנה, רשאי קצין ביקורת הגבולות להעביר הודעה על כך לאחראי על כלי ההסעה, ובהינתן לו הודעה כאמור, יהיה עליו להימנע מלהובילו לישראל או ממנה, לפי העניין, בסייגים הקבועים בהצעה. בנוסף, מוצע לקבוע הסדרים לעניין השימוש במידע, שמירתו ומחיקתו.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "אתגרים רבים עומדים לפני רשויות המדינה בנושא הכניסה לישראל, ובהם – ביטחון התעופה האזרחית, המאבק בטרור, לחימה בפשיעה חוצת גבולות והגנה על בריאות הציבור. אתגרים אלה באים לידי ביטוי, בהתמודדות ישירה, גם בעבודת ביקורת הגבולות, וזאת לצד מאמץ בלתי פוסק למנוע הגירה בלתי חוקית".

עוד הוסבר כי "התמודדות זו והצורך לייעל את תהליכי ביקורת הגבולות, כדי להביא לשיפור השירות ולצמצום זמני ההמתנה, מחייבים התאמה של תהליכי העבודה, במובן של הקדמת ההעברה של פרטי הנוסעים עוד לפני הגעת כלי ההסעה לשערי הכניסה לישראל. דרישה זו להעברה מוקדמת תאפשר טיפול בנוסעים באופן יעיל ומהיר יותר, ואף תיתן מענה הולם לאתגרים ולאינטרסים של מדינת ישראל".

פטור מויזה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד