ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
מתח בממשלה

האם נתניהו מסרב להגן על מינויו של בן גביר לשר

במשך מספר שבועות תלויה ועומדת עתירה בבג"ץ נגד מינויו של בן גביר לשר. בג"ץ קבע כי על המדינה להשיב לעתירה, אלא שראש הממשלה נתניהו מסרב במשך מספר שבועות למסור עמדה בנושא מה שאילץ את היועמ"שית להגיש בקשת דחייה מבג״צ בפעם החמישית

האם נתניהו מסרב להגן על מינויו של בן גביר לשר
בן גביר ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בבית המשפט העליון תלויה ועומדת כבר מספר שבועות עתירה נגד מינויו של איתמר בן גביר לתפקיד השר לביטחון לאומי. בג״צ דרש מהמדינה להגיב לעתירה.

בלשכת היועמ"שית גלי בהרב-מיארה קיימו דיון בנושא וראש הממשלה בנימין נתניהו התבקש להציג את עמדתו. אלא שכבר במשך מספר שבועות נתניהו מסרב לפניות ולא טורח למסור עמדה שתגן על מינוי בן גביר. בשל כך נאלצה היום היועמ״שית להגיש בקשת דחייה מבג״צ בפעם החמישית.

בנוסף, באופן חריג, הגיעה היועמ"שית לפגישה מיוחדת עם נתניהו אך גם במהלכה נתניהו לא מסר את עמדתו בנושא. ההערכה היא כי, יתכן שנתניהו שנמצא בעימות מול בן גביר על עניינים ביטחוניים תכופות נהנה מהמצב שבו ישנה עתירה מאיימת נגד מינוי יו"ר עוצמה יהודית לשר ולכן לא מיהר לטפל בה.

כזכור, בעתירה שהוגשה נגד יו"ר ש"ס אריה דרעי טרח רה״מ להתייצב באופן מלא לצורך ההגנה על המינוי גם במחיר של עימות ראש בראש מול היועמ״שית.

לשכת היועמ״שית מסרה בתגובה: "לא מתייחסים לשיח עם רה"מ". לשכת נתניהו: "הידיעה אינה נכונה". גורמים בסביבת רה״מ אמרו: "נמסרה עמדה בסיסית בעל פה עובדים על מסמך מסודר בנוסף".

איתמר בן גביר בנימין נתניהו בג"ץ גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד