כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הומור אמריקאי

ביידן לנשיא הפולני: "רציתי לשנות את השם שלי"

הנשיא ביידן אמר לנשיא הפולני שהוא רצה להוסיף סיומת לשמו כדי שירגיש טוב בחברת מהגרים פולנים. ביידן רצה להיקרא 'ביידנסקי'. "כולם בעיר היו פולנים או איטלקים. גדלתי בהרגשה שהשם שלי לא נגמר ב'סקי'" אמר

ביידן לנשיא הפולני: "רציתי לשנות את השם שלי"
הנשיא ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

הנשיא ביידן התבדח עם עמיתו הפולני בזמן ביקורו בוורשא, הוא אמר שהוא רצה להוסיף "סקי" או "o" לשם משפחתו שידמה שם משפחה פולני, מאחר והוא גר בדלאוור עם אוכלוסייה גדולה של פולנים ואיטלקים ורצה להשתלב בין התרבויות.

ביידן, בן 80, שהיה בוורשה לציון יום השנה לפלישת רוסיה לאוקראינה, דיבר אתמול לאחר פגישתו עם נשיא פולין אנדז'יי דודה על ההיסטוריה של משפחתו.

"כאדם צעיר, נולדתי בעיירת פחם בסקרנטון, פנסילבניה, בצפון מזרח פנסילבניה, בשכונה אירית קתולית. ואז כשהפחם לא היה כבר רלוונטי, עברנו לדלאוור, לעיירה בשם קליימונט, שהייתה עיירת פועלים", אמר ביידן. "אבל כולם בעיר היו פולנים או איטלקים. גדלתי בהרגשה רעה שהשם שלי לא נגמר ב'סקי' או 'o'".

דבריו היו דומים לדברים שאמר בעבר בקשר להיסטוריה שלו עם קבוצות גזעיות אתניות לאומיות או מיעוטים אחרות. באוקטובר האחרון, ביידן אמר לקהל בפורטו ריקו כי "אני גדלתי בקהילה הפורטוריקנית בבית" - למרות העובדה שרק כ-2,000 אנשים ממוצא פורטו ריקו חיו בדלאוור כאשר ביידן החל את הקריירה הפוליטית שלו בתחילת שנות ה-70.

ביידן אמר בספטמבר 2021 למנהיגים יהודים שהוא זוכר ש"בילה" ו"הלכתי" לבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג ב-2018 לאחר המתקפה האנטישמית החמורה ביותר בתולדות ארה"ב, שבה נרצחו 11 בני אדם. אך אנשי בית הכנסת מסרו שהוא מעולם לא ביקר שם, והבית הלבן הגיב שהנשיא התכוון על שיחת טלפון שביצע ב-2019 לרב בית הכנסת.

בינואר בשנה שעברה, ביידן אמר לסטודנטים בקולג' באטלנטה שהוא נעצר מספר פעמים בזמן שהפגין למען זכויות האזרח - טענה נוספת שאין לה ראיות. במהלך מסע הבחירות שלו לנשיאות, ביידן טען ש"גדל בכנסייה השחורה מבחינה פוליטית" והיה מארגן הפגנות למען זכויות אזרחים שחורים בגיל צעיר בכנסיית האיחוד בווילמינגטון. עם זאת, חברי כנסייה טענו מאוחר יותר שביידן מעולם לא השתתף בתפילות ולא השתתף בארגון הפגנות כנער.

 

 

ג'ו ביידן פולין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד