כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שלום מייד אין צ'יינה?

נשיא סין מתכנן ביקור ברוסיה: יקרא לסיים את המלחמה

נשיא סין שי ג'ינפינג מתכונן לבקר במוסקבה וייפגש עם נשיא רוסיה בחודשים הקרובים, כך על פי מספר אנשים שמכירים את התוכנית. העמדה הציבורית החדשה של בייג'ינג נועדה בחלקה להתמודד עם חוסר האמון הגובר כלפי סין בעולם המערבי

נשיא סין מתכנן ביקור ברוסיה: יקרא לסיים את המלחמה
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: צבא אוקראינה

סין רוצה לשחק תפקיד פעיל יותר שמטרתו לסיים את המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, האנשים שמכירים את תוכניות הביקור המתוכנן של נשיא סין שי ג'ינפינג ברוסיה בחודשים הקרובים, אמרו שפגישה מתוכננת עם פוטין תהיה חלק מדחיפה להביא לשיחות שלום, ותאפשר לסין לחזור על קריאותיה שלא לעשות שימוש בנשק גרעיני.

אך המערב הביע ספקנות לגבי היוזמה הדיפלומטית של סין, כך מדווח ה'וול סטריט ג'ורנל'. הסידורים לביקור נמצאים בשלב מוקדם והתזמון לא נקבע סופית, אמרו המקורות לעיתון. הנשיא הסיני יכול לבקר באפריל או בתחילת מאי, כאשר רוסיה תחגוג את ניצחונה במלחמת העולם השנייה על גרמניה, אירוע שהקרמלין בשנה שעברה השווה את אוקראינה לנאצים.

העמדה הציבורית החדשה של בייג'ינג נועדה בחלקה להתמודד עם חוסר האמון הגובר כלפי סין בעולם המערבי והיווצרותם של גושים גיאופוליטיים סביב ביטחון וטכנולוגיה, כך אמרו מקורות אמריקאיים לעיתון. סין גם חוששת שרוסיה עלולה להיחלש משמעותית אם היא תתמודד עם כישלונות משמעותיים נוספים או תחטוף תבוסה באוקראינה.

בינתיים ארה"ב מגבירה את הלחץ על סין בשל עמדתה כלפי אוקראינה. מזכיר המדינה אנטוני בלינקן אמר לפני מספר ימים כי סין שוקלת לספק נשק לרוסיה. משרד החוץ של סין תקף חזרה, "ארה"ב היא המדינה שסיפקה נשק למלחמה".

מלחמת אוקראינה רוסיה סין מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד