ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
"הדמוקרטיות עומדות למבחן"

ביידן בנאום לוחמני: "רוסיה ביצעה פשעים נגד האנושות - גונבי ילדים"

הנשיא ביידן נשא אתמול נאום בוורשה לקראת יום השנה הראשון שיחול ביום שישי הקרוב לפלישת רוסיה לאוקראינה. הוא פתח את הנאום בהצהרת תמיכה באוקראינה: "קייב חזקה". ביידן נעזר  בנאום כדי להאשים את רוסיה בפשעים נגד האנושות

ביידן בנאום לוחמני: "רוסיה ביצעה פשעים נגד האנושות - גונבי ילדים"
הנשיא ביידן בנאומו בפולין צילום: הבית הלבן

לקראת יום השנה הראשון שיחול ביום שישי הקרוב ה-24 בפברואר לפלישת רוסיה לאוקראינה, הנשיא ביידן פתח את נאומו בפולין בהצהרת תמיכה באוקראינה: "קייב חזקה".

ביידן תקף את הרוסים: "אוטוקרטים מבינים רק מילה אחת: לא", אמר ביידן. בנאומו האשים ביידן את רוסיה בפשעים נגד האנושות, כמו "הריגת אזרחים בכוונה", גניבת ילדים אוקראינים, והרס תחנות רכבת, מחלקות יולדות, בתי חולים, בתי ספר ובתי יתומים. הנאום שלו הידהד את נאומה של סגינתו קמלה האריס בוועידת הביטחון של מינכן בשבוע שעבר.

בדבריו, ביידן שיבח את ברית נאט"ו: "נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חשב שהוא יקבל את הפינלנדיזציה של נאט"ו", אמר ביידן, בהתייחס לפינלנד שבדרך להצטרף לברית נאט"ו, "במקום זאת, הוא קיבל את פינלנד שבדרך לנאט"ו. עוד אמר: "אף אחד לא יכול להרחיק את עיניו מהזוועות שרוסיה מבצעת נגד העם האוקראיני. זה מתועב", אמר ביידן.

פוטין הודיע ​​אתמול כי רוסיה תשהה את השתתפותה באמנה החדשה לצמצום נשק אסטרטגי, המכונה START START, הסכם אי הפצת הגרעין האחרון שיש לה עם ארצות הברית. נאום מצב האומה של פוטין בפני הפרלמנט הרוסי היה גם מתקפה על המערב, פוטין האשים את המערב בהחמרת הסכסוך באמצעות אספקת נשק לאוקראינה. רוסיה לא "תפרוש" לחלוטין מהאמנה, שהוארכה עד ל-4 בפברואר 2026, אך הוא אמר כי רוסיה לא תאפשר למדינות נאט"ו לבחון את הארסנל הגרעיני שלה.

נאט"ו "חוששת יותר ויותר מכך שסין עשויה להעניק תמיכה קטלנית למלחמה של רוסיה", אמר מזכ"ל הברית, ינס סטולטנברג, בנאום לצד שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה ומנהל מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, בבריסל. שר החוץ הסיני של סין, וואנג יי, אמור לפגוש את מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב, במוסקבה ביום רביעי, כך מסר משרד החוץ הרוסי.

הנשיא ביידן הציג את הפלישה הרוסית שנמשכת כבר שנה כמבחן לדמוקרטיה העולמית, ואמר במהלך נאומו בוורשה: "הנשיא פוטין מתמודד היום עם משהו שהוא לא חשב שהיה אפשרי לפני שנה. הדמוקרטיות, העולם התחזק, לא נחלש, אבל האוטוקרטים של העולם נחלשו, לא התחזקו". ביידן הוסיף, "התמיכה שלנו באוקראינה לא תופסק" ואמר ש"תאוות האדמה והכוח הנחושה של פוטין תיכשל".

ביידן ציין כי ביקר בפולין לפני כמעט שנה. "לפני שנה, העולם התכונן לנפילת קייב", אמר ביידן. "זה עתה באתי מביקור בקייב, ואני יכול לדווח על קייב חזקה". ביידן ערך ביקור בבירת אוקראינה ביום שני. "לא רק אוקראינה נבדקה", אמר ביידן על הפלישה. "כל העולם עמד בפני מבחן, אירופה נבדקה, אמריקה נבדקת נאט"ו נמצא במבחן, כל הדמוקרטיות עומדות למבחן".

מלחמת אוקראינה רוסיה פולין ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד